ایلنا به نقل از مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان گزارش داد: شناورهای چینی باید در عمق 200 متر و در آبهای بین المللی صید کنند اما متاسفانه این شناورها اکثرا قادر به این کار نبودند و در آبهای ساحلی به دنبال ماهی های تجاری گشتند و زندگی صیادان منطقه را مختل کردند.

ارسلان قاسمی افزود: صیادان جاسک و سیریک چندین بار اعتراض و تحصن کردند که به دستور استاندار فعلی هرمزگان این شناورها مدتی در اسکله بندر عباس پهلو گرفتند و اجازه صید نداشتند اما این روند متوقف نشد.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان تاکید کرد: این موضوع که گفته شده ما شناور چینی نداریم حرف درستی نیست اما این که مالک این شناورها چینی نیستند می‌تواند درست باشد آن هم به این خاطر است که چینی‌ها شناورهای بی‌مصرف و پوسیده خود را به یکی از شرکت‌های داخلی فروخته‌اند.

قاسمی تاکید کرد: این افراد بیشتر از اینکه به فکر صید فانوس ماهیان باشند به دنبال صید ماهیان ارزشمند هستند.

وی گفت: در صید ضمنی فانوس ماهیان، ماهی یال اسبی صید می‌شود که از نظر ما ماهی غیرمأکول است اما بازار بسیار خوبی در کشورهای جنوب شرق آسیا به خصوص چین دارد و به همین دلیل چینی‌ها بیشتر به دنبال صید آن هستند و چون این ماهی‌ها بیشتر در آب‌های ساحلی یافت می‌شوند این افراد به جز یال اسبی ماهیان ارزشمند و میگو هم صید کرده‌اند.

وی افزود: اگر این شناورها در آب‌های بین المللی صید می‌کردند  و از این ذخیره استفاده می‌کردند شناورهای کوچک ساحلی با مشکل کمبود صید مواجه نمی‌شدند. شیلات هیچ وقت آمار درستی از صید فانوس ماهیان ارائه نداده است. این موضوع با حیات و ممات صیادان ما از بندرعباس تا چابهار سروکار دارد.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان گفت: این روش نمی‌تواند از ذخایر فانوس ماهیان به درستی برداشت کند، منافع ملی را حفظ کند و زندگی صیادان را به مخاطره نیندازد. متاسفانه در پوشش صید فانوس ماهیان به ذخایر صید صیادان دستبرد می زنند و زندگی آن ها را مختل می‌کنند.

 

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 781482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =