۰ نفر
۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۴
پرطرفدارترین مقاصد گردشگری

تایلند جزء یکی از معروف ترین مقصد های گردشگری می باشد که سالانه توریست های فراوانی را به خود جذب می کند

تایلند

تایلند جزء یکی از معروف ترین مقصد های گردشگری می باشد که سالانه توریست های فراوانی را به خود جذب می کند همچنین با دارا بودن جاذبه های گردشگری و اماکن تفریحی زیادی که در خود جای داده توانسته صنعت گردشگری خود را رونق دهد و خود را در فهرست محبوب ترین مقاصد تفریحی جای دهد.

از معروف ترین شهرهای تایلند می توان به بانکوک، پاتایا، ساموئی و کرابی اشاره کرد که هر کدام به نوبه خود جذابیت های منحصر به فردی دارند. مردم تایلند مردمانی بسیار، خونگرم، مهربان،خندان ومهمان نواز هستند. دین اکثر آنان بودایی و بعضی نیز مسلمان هستند. بیشتر مردم این کشور تا حد قابل قبولی به انگلیسی صحبت کردن مسلط می باشند لذا در تور تایلند اگر کمی انگلیسی بدانیم می توانیم به راحتی از گشت وگذار و ماجراجویی انفرادی و به دور از تورهای داخل شهری خود در تایلند لذت ببریم.

از ماه می تا اکتبر (اردیبهشت تا اوایل مهرماه) که به فصل سبز در تایلند شهرت دارد به دلیل بارندگی زیاد معمولا هتل ها و اقامتگاه ها برای گردشگران تور تایلند ازران تر و سواحل خلوت تر می باشد که می توان گفت این فصل جزء بهترین فصل های سفر به تایلند است.

ارمنستان

ارمنستان

ارمنستان در گذشته دارای جذابیت آنچنانی نبود اما اکنون به دلیل ارزان بودن و پیشرفت صنعت گردشگری خود سبب شده تا از آن به عنوان بهترین مقصد گردشگری یاد شود و سالانه میزبان توریست های فروانی باشد. مسافرانی که میخواهند با هزینه ای محدود سفری لذت بخش و خاطره انگیزی را تجربه کنند ارمنستان بهترین مقصد انتخابی برای آنها می تواند باشد. از جاذبه هایی که در تور ارمنستان مورد توجه گردشگران قرار می گیرد می توان به معبد گارنی، شهر جرموک، شهر اشتاراک و ... اشاره کرد. بزرگ ‌ترین دریاچه این کشور دریاچه سوان است که آب شیرین دارد. دین رسمی ارمنستان مسیحی ارمنی و زبان رسمی این کشور نیز ارمنی‌است گرچه زبان روسی نیز در این کشور رواج دارد.

کشور ارمنستان در بین کشورهای خاورمیانه از نظر دانشگاه های معتبر، کتاب خانه های مجهز و مراکز آموزشی بین المللی از جایگاه ویژه ای برخوردار است ، به گونه ای که از کشورهای همسایه برای ادامه تحصیل به ارمنستان سفر می کنند.

گرجستان

گرجستان

امروزه گردشگرانی که میخواهند سفری آرام و لذت بخش را تجربه کنند به دنبال مقصدی کم هزینه و بی دردسر هستند، همچنین اخذ ویزا برای بسیاری از مسافران ناخوشایند است پس در نتیجه به دنبال کشوری می باشند که بتوانند بدون ویزا به آن سفر کنند، از این رو گرجستان را می توان یکی از بهترین مقاصد گردشگری و توریستی کم هزینه دانست که روز به روز در حال پیشرفت صنعت گردشگری خود می باشد. سالانه تعداد زیادی گردشگر برای دیدن جاذبه های گردشگری آن تور گرجستان را برای سفر خود انتخاب می کنند.

گرجستان، کوهستانی و پرباران است. بیشتر شهروندان آن مسیحی هستند و 85 درصد آنان از نژاد گرجی هستند و به زبان گرجی صحبت می کنند که این زبان خط ویژه خود را دارد که برای مسافرین تور گرجستان بسیار جذاب می باشد. گرجستان تاریخ و فرهنگ پربار و کهنی دارد و از نخستین کشورهایی است که مسیحیت را به عنوان دین رسمی کشور برگزید. تاریخ و فرهنگ گرجستان با ایران مشترکات بسیاری دارد چراکه این کشور مدتها جزئی از ایران بوده و به همین علت است که تور گرجستان در بین ایرانیان با استقبال خوبی مواجه شده است.

در دوره صفویه، مادر بیشتر شاهان، گرجی بودند و گرجی‌ها در بسیاری از مناصب کشوری و لشکری حضور داشتندبزرگ ترین قوم گرجستان گرجی ها هستند که در اقسا نقاط این کشور زندگی می کنند و قدرت و حکومت یک پارچه در دست آن ها است. بعد از خود این کشور، آذربایجانی‌های گرجستان نیز به عنوان بزرگ ‌ترین اقلیت قومی گرجستان براساس آخرین سرشماری قومی دولت گرجستان به شمار می‌روند.

استانبول

استانبول

استانبول بزرگترین شهر کشور همسایه ترکیه است که از نظر اقتصادی قطب بزرگی در این کشور به حساب می آید. این شهر در سال 2010 به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا انتخاب شده است. تور استانبول یکی از پر مخاطب ترین تورها در کشور می باشد و همچنین استانبول سومین رتبه گردشگری را نیز از لحاظ تعداد گردشگران به خود اختصاص داده است. این شهر زیبا برای مسافرین تور استانبول دارای دو بافت معماری می باشد زیرا نیمی از آن در قاره آسیا و نیم دیگر آن در قاره اروپا قرار دارد، همانطور که معلوم است بافت قسمت آسیایی آن بافت کهن و قدیمی می باشد و بافت شهری قسمت اروپایی آن بسیار جدیدتر و بروزتر می باشد. دلیل استفاده از تور استانبول و یا تور ترکیه در کشور ما اکثرا خرید و واردات پوشاک به کشور می باشد زیرا یکی از صنعت های مهم در این شهر تولید پوشاک می باشد. شهر استانبول نیز همانند تمامی شهر های دیگر دارای هتل های 3 ستاره تا 5 ستاره می باشد، به عنوان یک مرجع گردشگری به شما پیشنهاد می شود از هتل های 4 ستاره و بالاتر این شهر برای سفر استفاده نمایید زیرا اکثر هتل های ارزان استانبول دارای کیفیت خوب و مطلوبی نمی باشند و مناسب خانواده های ایرانی نمی باشند.

کوش آداسی

کوش آداسی

کوش آداسی یکی از زیباترین و معروف ترین شهرهای تفریحی و گردشی ترکیه است که به مسافرانی که هدف گردش و تفریح را در سفر خود دارند در بین تورهای ترکیه تور کوش آداسی توصیه می شود. کوش آداسی 300 روز از سال هوای آفتابی دارد و آب های زلال و آبی دریای اژه، شب های زنده و رستوران های کباب و ماهی، فروشگاه ها و مراکز خرید، بناهای تاریخی و ... از جاذبه های آن هستند که دلیل ترغیب گردشگران به تور کوش آداسی محسوب می شوند. در کوش آداسی شما می توانید به راحتی به مناطق توریستی دیگر ترکیه همچون پاموک کاله، میلتوس، پرگاموم و غیره سفر کنید. برای انتخاب سفر کوش آداسی باید بدانید که آب و هوای کوش داسی کاملا مدیترانه ای است یعنی شما در این شهر ترکیه تابستانهای گرم و زمستانهای نسبتا سرد را تجربه خواهید کرد. اما بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی از 15 خرداد تا 15 شهریور می باشد که آب و هوای بسیار معتدل و مطلوبی دارد. از جمله جاذبه های گردشگری که مسافران کوش آداسی را جذب می کند می توان به اِفِسوس ، پارک های آبی آدالند و  آکوا فانتزی، ساموس، پارک ملی دیلک و ... اشاره کرد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788937