برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) از کمک جدید 2/2 میلیون دلاری جمهوری کره برای حمایت از 30،000 نفر از آسیب پذیرترین پناهندگان افغان ساکن مهمانشهرهای واقع در جمهوری اسلامی ایران خبرداد.

برنامه جهانی غذا این مبلغ را صرف تامین کمک های غذایی و نقدی برای خانواده های پناهنده، ارتقاء تحصیل دختران و فراهم سازی موقعیت معیشتی زنان ساکن 20 مهمانشهر واقع در 13 استان خواهد نمود.


نگار گرامی، نماینده برنامه جهانی غذا در ایران گفت: " ما قدردان مردم کشور جمهوری کره برای حمایت سخاوتمندانه مستمرشان از پناهندگان ساکن در ایران هستیم. جمهوری کره با کمک 4/5 میلیون دلاری خود از سال 2014 میلادی به عنوان یکی از مهمترین کشورهای اهداء کننده این سازمان در ایران بشمار می رود."

پروژه کمک های نقدی که امسال به اجرا درآمد برای خانواده های پناهنده این امکان را فراهم می نماید تا موادغذایی مورد نیازخود را طبق میل وذائقه خود تهیه کرده و در رژیم غذائی خود تنوع ایجاد نمایند. همچنین با این روش اقتصاد محلی به ویژه در بازارهای داخل و اطراف مهمانشهرها تقویت خواهد شد.

نگار گرامی برنامه جهانی غذا

یو جانگ هیان سفیر جمهوری کره در ایران گفت: " مایه افتخار من است که در ادامه همکاری نزدیک پنج ساله گذشته با برنامه جهانی غذا این کمک را به پروژه ای ارزشمند در راستای بهبود امنیت غذایی و معیشت پناهندگان ساکن در جمهوری اسلامی ایران تقدیم نمایم. با تاکید بر تعهد دولت جمهوری کره مبنی بر ادامه و استمرار ارائه کمک های بشردوستانه خود امیدوارم این پروژه روند بهبود استانداردهای زندگی پناهندگان ساکن ایران را تسهیل کند."

جمهوری اسلامی ایران با حدود 980،000 پناهنده افغان و عراقی ثبت شده در کشور چهارمین کشور پناهنده پذیر در جهان است.

برنامه جهانی غذا از اواخر دهه 1980 میلادی، زمانیکه اولین گروه پناهجویان از افغانستان و عراق وارد ایران شدند کمک های غذایی خود را به پناهندگان آغاز کرد.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =