در رقابت‌های تکواندوی قهرمانی نوجوانان جهان/ امیرسینا بختیاری با اقتدار قهرمان جهان شد

ایسنا زنجان نوشت؛ تکواندوکار زنجانی اعزامی به رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان، با پشت سر گذاشتن همه حریفان خود، عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرد.

در دومین روز از دوازدهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان که  با حضور 950 هوگوپوش از 118 کشور در سالن «ساله کوارت» الحمامات تونس برگزار شد و به پایان رسید، چهار نماینده کشورمان در بخش پسران و دختران به مصاف حریفان خود رفتند که حاصل تلاش این ورزشکاران کسب دو مدال ارزشمند طلا بود.

امیرسینا بختیاری، ملی‌پوش شایسته زنجانی اعزامی به این مسابقات توانست در اولین گام، حریف آلمانی خود را در وزن منهای 55 کیلوگرم از پیش رو برداشته و جواز حضور در مرحله یک‌شانزدهم نهایی را به دست آورد.

این ملی‌پوش نوجوان زنجانی در مرحله مقدماتی این مسابقات، «آنتونیوس آندروپولوس» از آلمان را با حساب 27 بر 19 شکست داد تا در مرحله یک‌شانزدهم نهایی این وزن، به مصاف «محمد احمد» از بحرین برود که در این مرحله نیز با حساب 25 بر 4 حریف خود را ناک‌اوت کرد تا با شایستگی به مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان در تونس راه یابد.

بختیاری در ادامه حضور خود در رقابت‌های تکواندوی قهرمانی نوجوانان جهان، با انگیزه بالا در برابر «کوین» از کرواسی قرار گرفت و با توجه به دو برد ارزشمندی که در مراحل قبلی کسب کرده بود، در این مبارزه نیز جنگنده ظاهر شد و توانست حریف سرسخت خود را با نتیجه 19 بر 8 از پیش رو برداشته و وارد مرحله یک‌چهارم نهایی شود.

وی در مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها حریف قدرتمندی به نام «ایاز» از جمهوری آذربایجان را پیش رو داشت که نتیجه این مبارزه نیز با حساب 27 بر 25 به سود تکواندوکار شایسته زنجانی به اتمام رسید تا نام امیرسینا بختیاری به‌عنوان ورزشکار راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی ثبت شود.

بی‌شک، حساس‌ترین مبارزه ملی‌پوش زنجانی در این مرحله بود؛ چرا که باید در برابر «گئورگی پوپوف» از روسیه قرار می‌گرفت. بختیاری که عزم خود را برای کسب مدال ارزشمند طلای این مسابقات جزم کرده بود، در برابر حریف قدرتمند خود مبارزه خوبی را به نمایش گذاشت و در نهایت توانست با نتیجه نزدیک 38 بر 37 از سد نماینده روسیه گذشته و راهی دیدار پایانی این وزن شود.

در فینال ورزن منهای 55 کیلوگرم دوازدهمین دوره رقابت‌های تکواندوی قهرمانی نوجوانان جهان، امیرسینا بختیاری از زنجان در برابر «جوسلیوس آکانا» از آرژانتین به روی شیاپ‌چانگ رفت و با پیروزی قاطع 20 بر 10 توانست عنوان قهرمانی را به شایستگی از آن خود کرده و صاحب گردن‌آویز طلا شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 768835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =