برگزاری همایش بهینه‌سازی مصرف آب و برق ویژه بانوان شاغل در ادارات استان

همایش بهینه سازی مصرف آب و برق ویژه بانوان شاغل در ادارات دستگاههای اجرایی استان به میزبانی صنعت آب و برق استان لرستان برگزار شد

به گزارش خبرانلاین لرستان ،با شروع فصل گرما همایش بهینه سازی مصرف آب و برق ویژه بانوان شاغل در ادارات دستگاههای اجرایی استان به میزبانی شرکت های تابعه وزارت نیرو در خرم آباد برگزار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان ضمن خیرمقدم به حاضران در همایش به وضعیت کنونی آب و برق در استان گفت:وضعیت مصرف انرژی و آب در کشور مناسب نیست این که در حال حاضر در کشور در خصوص مصرف آب و برق رعایت نمی شود بحث جدیدی نیست ما در کشوری زندگی می کنیم که دارای اقلیم خشک و نیمه خشک است و با کاهش نزولات آسمانی در دهه گذشته نمی توان گفت بحران آب بوجود آمده است.

حمیدرضا کرم وند گفت:باید با این وضعیت سازگار شویم نه از شرایط فرار کنیم .سازگاری در همه سطوح جامعه باید بوجود بیاید در بهینه سازی مصارف، آب ، سوخت، غذا و...ما در خیلی از قسمتهای زندگی مصرفمان بیش از استاندارد جهانی است.

وی در خصوص آمادگی شرکتهای آب و فاضلاب در این روزها گفت:شرکت های آب و فاضلاب موظفند که تاب آوری خود را در مواجه با بحران بالا ببرند ما معتقدیم که هیچ چتربازی با یک چتر نجات از هواپیما بیرون نمی پرد ولی ما در بعضی از شهرها فقط یک منبع تولید آب داریم به همین دلیل در شرایط خاص باید از تمام امکانات و برنامه های اجرایی استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در خصوص یکی از مشکلات آبرسانی به شهرهای استان گفت: فاصله ما از منابع آبی منجر به تنش آبی شده است .در گذشته شهر کوهدشت از فاصله 2 کیلومتری شهر آب استحصال می شد در حالی که امروز این فاصله به 15 کیلومتری رسیده است همچنین در شهر رومشگان منابع آبی در یک کیلومتری شهر بوده که به 35 کیلومتری رسیده است.

وی خطاب به بانوان حاضر در همایش گفت: در بحث هدررفت و استفاده نامطلوب از آب به بد مصرفی اشاره می کنیم .باید به این مرحله برسیم که مدیران خانواده پولی را که بابت هزینه آب و برق پرداخت می کنند با برنامه ریزی درست به چرخه زندگی بازگشت داده و به اقتصاد خانواده کمک خواهند کرد با چند روش ساده مثل کنترل کردن کولرهای آبی، استفاده از وسایل کاهنده 60 تا 70 درصد کاهش مصرف به همراه خواهد داشت.

پس از آن یکی از کارشناسان دعوت شده ازسازمان سابتا در خصوص مباحثی چون: مصرف انرژی، مدیریت مصرف، تجدید ناپذیری بعضی از منابع،زمان استفاده از وسایل برقی، روش های کاهش مصرف آب و برق آموزش های لازم را به حضار ارائه داد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =