ایسنا نوشت: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در سال تحصیلی جدید 602 هزار دانش آموز در استان کرمان مشغول به تحصیل خواهند شد و پیش بینی افزایش 4 درصدی جمعیت دانش آموزی در استان را داریم.

احمد اسکندری نسب امروز 13 شهریورماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: پروژه مهر قریب به دو دهه است که در آموزش و پرورش نهادینه شده و هدف این است بازگشایی هرچه بهتر، مطلوب تر و شاداب تر مارس را داشته باشیم و همه تجهیزات لازم و نیروی انسانی برای اول مهر فراهم شود.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم هیچ کلاسی در سطح استان کرمان در روز اول مهر بدون معلم نباشد، افزود: در سال تحصیلی جدید 602 هزار دانش آموز در 29 هزار کلاس درس و 7400 مدرسه در استان کرمان مشغول به تحصیل خواهند شد و پیش بینی افزایش 4 درصدی جمعیت دانش آموزی در استان را داریم که نیازمند نگاه و توجه ویژه است.

اسکندری نسب با بیان اینکه امسال استقرار پایه دوازدهم را داریم به ویژه در رشته های فنی و کار دانش که یک پایه اضافه می شود، تصریح کرد: اجرای سند تحول بنیادین در دستور کار جدی آموزش و پرورش است و 6 زیرنظام برای سند در بخش های مختلف تدوین و کارگروه هایی در سطح وزارتخانه تشکیل شده تا این زیرنظام ها به مرحله اجرا در بیاید.مدرسه

وی بیان کرد: یکی از اهداف سند تحول این است که مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت مورد توجه واقع شود و شاید آنچه که به عنوان کیفیت بخشی به نظام تعلیم و تربیت دنال آن بوده ایم، در راس مدرسه بوده و باید تلاش کنیم این اتفاق بیفتد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: شاید اگر توجه ما به مدرسه جدی است، برای این است که مدارس شاداب و بانشاط بوده و بچه ها زندگی کردن را یاد گرفته و استرس آنها کاهش یابد و دلیل حذف آزمون ها و بنگاه های تجاری و آموزشی این است که دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی بدون استرس به مدرسه بیایند.

وی در ادامه افزود: افزایش پوشش تحصیلی را در استان کرمان در سال های اخیر داشته ایم و درصد باسوادی ما رو به رشد بوده و تقویت مراکز محلی یکی دیگر از برنامه های وزارت آموزش و پرورش است.

اسکندری نسب درباره توجه به شعار سال بیان کرد: به دنبال این هستیم که استفاده از کالای ایرانی در مراکز و مدارس نهادینه شود و قبل از مهرماه نمایشگاه توزیع لوازم التحریر را در تمام شهرستان ها برگزار می کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =