۰ نفر
۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
رفع تصرف  اراضی ملی عنبرآباد

ایرنا نوشت: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: 19 هکتار از اراضی ملی عنبرآباد به ارزش 2 میلیارد و 850 میلیون ریال رفع تصرف شد.

محمدحسن کردستانی  افزود: یگان حفاظت اداره منابع طبیعی عنبرآباد در گشت های روزمره خود از تصرف غیرقانونی اراضی ملی در این شهرستان مطلع و پرونده برای این زمین خواری تشکیل شد.

وی ادامه داد: حکم قطعی این زمین خواری توسط دستگاه قضایی این شهرستان صادر و توسط کارشناسان واحد حقوقی و یگان حفاظت اداره منابع طبیعی عنبرآباد انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان تصریح کرد: اراضی ملی رفع تصرف شده واقع در منطقه میرآباد بخش مرکزی شهرستان عنبرآباد و در زمینه کشاورزی استفاده می شدند.

رفع تصرق اراضی

وی ادامه داد: پرونده این تخلف برای پیگیری به مراجع قضایی ارسال و با حکم قضایی این فرد سودجو به پرداخت 10 میلیون ریال خسارت به خزانه دولت محکوم شد.

کردستانی گفت: هرگونه تخریب و تصرف منابع طبیعی بر اساس مواد 690 تا 693 قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف، فرد متجاوز به حبس محکوم می‎شود.

وی بیان کرد: مقابله با متصرفان شناسنامه‌ دار در اولویت کاری قرار دارد و تمام تلاش خود را برای مقابله با زمین‌خواران کوچک و بزرگ به کار می ‌گیریم.

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان افزود: مردم جنوب کرمان هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی و قاچاق گیاهان دارویی را به شماره 1504 کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت گزارش کنند تا بلافاصله با متخلفان برخورد شود.

اداره کل منابع طبیعی جنوب استان کرمان هفت شهر ،جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان، رودبار و فاریاب را پوشش می دهد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =