ایرنا نوشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که وی ترامپ را به خروج از برجام و ایستادن مقابل حکومت ایران متقاعد کرده است.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که عامل خروج آمریکا از برجام بوده است.

براساس این گزارش، نتیانیاهو در نشست خصوصی حزب لیکود گفت: رئیس جمهوری آمریکا را متقاعد کردیم که در مخالفت با توافق (هسته ای ایران) مقابل همه دنیا و اکنون مقابل رژیم ایران بایستد.

وی براساس روش نخ نمای خود در جدا کردن مردم و حکومت ایران از یکدیگر و برای اصلاح ناشیانه اشتباهش افزود: هیچ چیزی علیه مردم ایران نداریم.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز 18 اردیبهشت ضمن اعلام خروج کشورش از برجام، دستور بازگشت تحریم های واشنگتن علیه ایران را صادر کرد.

نتانیاهو در دوره گردی های خود همه تلاشش را برای ترغیب کشورهای مختلف در راستای همکاری با تحریم های آمریکا به کار برده اما همواره دست خالی راهی خانه شده است.

وی اواسط خردادماه سال جاری برای رایزنی با مقامات اروپایی درباره برجام راهی اروپا شد اما در دیدار با مقام های اروپا نتوانست آنها را از ادامه همکاری های برجامی منصرف سازد و آنان بهترین گزینه موجود را پیشبرد صحیح برجام دانستند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین هفته گذشته در سفری به مسکو با رئیس جمهوری روسیه دیدار کرده و پیرامون ایران و سوریه با وی گفت و گو کرد. این سفر نتانیاهو نیز نتیجه ای در بر نداشت و مسکو علاوه بر تاکید بر لزوم حفظ برجام، درخواست رژیم صهیونیستی برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه را رد کرد.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =