۰ نفر
۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۰

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: تماس تلفنی وزیر امور خارجه آمریکا با عمران خان، نخست وزیر پاکستان که به تازگی به این مقام برگزیده شده، جنجال ساز شد.

مایک پمپئو برای تبریک به عمران خان با وی تماس گرفته بود اما واشنگتن اعلام کرد وی در این گفتگوی تلفنی اهمیت اقدام قاطعانه ی پاکستان را ضد تروریست هایی که در این کشور فعالیت دارند به عمران خان گوشزد کرده است.

این در حالی است که اسلام آباد در ساعت های پایانی روز پنج شنبه اعلام کرد هیچ بحثی درباره ی تروریست ها در پاکستان در این گفتگوی تلفنی اتفاق نیافتاده است.

وزارت امور خارجه ی پاکستان هم اعلام کرد در واقع موضع گیری واشنگتن در این زمینه نادرست است و از دولت آمریکا می خواهد آن را اصلاح کند.

پس از گذشت چند ساعت، شاه محمود قُریشی، وزیر امور خارجه پاکستان با اصرار گفت پمپئو در گفتگوی تلفنی با عمران خان هیچ اشاره ای به تروریست ها نداشت.

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان گفت: " این برخلاف حقیقت است که حضور تروریست ها در پاکستان در گفتگوی بین پمپئو و نخست وزیر عمران خان مطرح شده است. من با اطمینان کامل می گویم چنین بحثی در میان نبوده است.

به گفته ی قریشی، پمپئو روز پنجم سپتامبر برای گفتگو با مقام های دولتی وارد اسلام آباد می شود و با خود وی نیز دیدار خواهد داشت.
آمریکا اغلب پاکستان را متهم می کند به پناه دادن به تروریست هایی که در افغانستان اقدام تروریستی می کنند. اسلام آباد این اتهام را ردکرده و می گوید چنین انتقادی منصفانه نیست.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 799368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =