رئیس سبک پنچاک‎سیلات نه تنها به خودش بابت نتایج فاجعه‎بار ورزشکاران زحمت عذرخواهی را نمی‎دهد بلکه در اظهاراتی عجیب این ناکامی را به گردن داوران می‎اندازد.

حامد عبدالملکی: خبر شوکه کننده بود. ایران از رتبه چهارم جدول رده‎بندی مجموع مدال‎های بازی‎های آسیایی به یکباره به رتبه پنجم سقوط کرد. اندونزی با به دست آوردن 8 طلا در رشته پنچاک‎سیلات، جای ایران را در رده چهارم گرفت و با توجه به ادامه‎دار بودن این رشته، باز هم شاهد کسب مدال طلا توسط این کشور در رشته یاد شده و ایجاد اختلاف بیشتر با کشورمان خواهیم بود.
پنچاک‎سیلات ورزشی که 16 مدال طلا برای آن در بازی‎های آسیایی 2018 در نظر گرفته شده تا اندونزی میزبان بتواند به کسب چند مدال طلا از این ورزش، در جدول رده بندی از ایران پیش بیفتند.
پیش از آغاز بازی‎های آسیایی و حدود 4 سال پیش، مسئولان ارشد ورزش کشور به خوبی می‎دانستند که اندونزی برای این رشته برنامه‎های ویژه‎ای دارد. ما از همان زمان می‎دانستیم که این رشته چه تعداد مدال در بازی‎ها خواهد داشت و خودمان را برای آن آماده کردیم اما متاسفانه در بازی‎های آسیایی شرایط به نوع دیگری رقم خورد و کاروان پنچاک‌سیلات ایران عملکردی فاجعه بار داشت.
کاروان ایران در این دوره از بازی‎های آسیایی در رشته‎های رزمی کاراته، تکواندو و ووشو عملکرد خوبی داشت. کاراته با صددرصد کسب مدال عالی بود و ووشو با وجود چین قدرتمند، درخشان ظاهر شد. تکواندو هم دو طلا کسب کرد تا این نشان دهنده‎ آن باشد که ایرانی‎ها در رشته‎های رزمی توانایی بالایی برای کسب مدال و درخشش دارند اما پنچاک‎سیلات، کاروان ایران را ناامید کرد.
کاروان 9 نفره این رشته ایران تنها به یک مدال برنز تهمینه کربلایی دست پیدا کرد؛ مدال برنزی که برخی از آن با عنوان مورد عجیب نام بردند. اگر به مسابقات تهمینه کربلایی در این مسابقات نگاهی بیندازیم، به نکته جالبی در راه کسب مدال او بر می خوریم. کربلایی بدون کسب حتی یک پیروزی موفق شد مدال برنز را به دست آورد. در وزن 60 تا 65 کیلوگرم پنچاک سیلات بانوان، 8 ورزشکار حضور داشت که در اولین مرحله حریف کربلایی در مسابقه حاضر نشد تا وی راهی مرحله نیمه نهایی شود. در مرحله نیمه نهایی هم مقابل حریف ویتنامی شکست خورد تا بدون کسب حتی یک پیروزی مدال برنز را کسب کند
قطعا مسئولیت اصلی این شکست بر عهده رئیس این سبک خواهد بود و حالا باید دید محمود رشیدی، رییس فدراسیون عریض و طویل هنرهای رزمی در قبال این ناکامی بزرگ چه عکس العملی نشان می دهد و چه حرفی برای این ناکامی دارد.
اما جدا از نتایج افتضاح ورزشکاران این رشته رزمی، حرفهای عجیب همایون خرم، رئیس سبک پنچاک سیلات پس از ناکامی ورزشکاران این رشته بود که گفت :به نظر من بچه‌ها بازی‌های خوب و قابل قبولی مقابل رقبا داشتند. اینجا اندونزی است و این ورزش برای این کشور است‌. سال‌های سال سرمایه‌گذاری‌های زیادی در پنچاک‌سیلات کرده‌اند. ما باید به اندازه هزینه و سال‌هایی که تمرین کردیم از تیم‌مان توقع داشته باشیم. به نظر من بچه‌ها بازی‌های خوب و قابل قبولی مقایل رقبا داشتند. ضمن اینکه یکی از نمایندگان ما به مدال رسیده است. ( کیفیت و چگونگی دستیابی به این مدال بالا شرح داده شد!)
وی در توجیهی باورنکردنی می‎گوید: همیشه یکی از مشکلاتی که ما در رشته‌های مختلف داریم، داوری است. ما هم اینجا این مشکل را داشتیم. اعتراض هم‌ کردیم چون یک جاهایی خوب نبودن داوری به ما لطمه زد. حتی در یک مورد برد ما به باخت تبدیل شد

همایون خرم در حالی چنین ادعایی را دارد که فدراسیون ورزش های رزمی در دو سه سال گذشته بیشترین توجه را به این رشته داشته و حتی دو مربی اندونزیایی هم برای این رشته استخدام کرده و اردوهای منظمی برگزار کرده است. ظاهرا رییس سبک در جلساتش با رییس فدراسیون قول 5 مدال را داده بود و رییس فدراسیون هم بر اساس اظهارات کارشناسی رییس سبک همین قول را به مسئولان کمیته ملی المپیک داده بود.

امید است مسئولان فدراسیون هنرهای رزمی تدبیری برای این ناکامی بزرگ در نظر بگیرند و اگر قصد برکناری رئیس سبک را ندارند، حداقل از مردم و سایر تیم‎هایی ورزشی ایران که زحمت زیادی برای این رتبه کشورمان در جدول رده‎بندی کشیدند، عذرخواهی کنند.
43 43

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
    8 4
    آقای حامد عبدالملکی خیلی حرص و جوش مدال این رشته ناشناخته را نخورید. معمولا میزبان ها بیش از حد معمول مدال می آورند که به عوامل مختلف بستگی دارد. جای واقعی ایران هم در بازی های آسیایی تهران هم آن نبود که شد. اما نکته مهمتری را فراموش کرده اید. ورزش فقط مدال نیست. ای کاش تنها یکی از ورزشکارهای ما مثل تختی بزرگ از آخرین حضور ورزشی اش تنها یک قیچی باغبانی با خود می آورد اما درصدی از اخلاق تختی را کسب می کرد. چرا برای این مهمتر کسی حرص نمی خورد؟