نمایشگاه اسناد همکاری سازمان ملل و ایران در کردستان برپا می شود

نمایشگاه اسناد تاریخی و عکس های همکاری های سازمان ملل متحد و ایران از روز دوشنبه 12 شهریور با حضور ماریا دوتسنکو رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران در گالری سوره سینما بهمن سنندج گشایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج؛ نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی همکاری سازمان ملل متحد و ایران با همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی و مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران برگزار می شود.

این نمایشگاه از روز دوشنبه 12 شهریور با حضور ماریا دوتسنکو رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران در گالری سوره سینما بهمن سنندج گشایش می یابد و تا 17 شهریور از ساعت 10 تا 12 و 17 تا 20 آماده بازدید علاقه مندان است.

نمایشگاه اسناد تاریخی و عکس های همکاری های سازمان ملل متحد و ایران با هدف اطلاع رسانی در مورد حضور و همکاری ایران به عنوان کشوری دوستدار صلح در سازمان های بین المللی از زمان تاسیس جامعه ملل و سازمان ملل متحد برگزاری می شود.

در این نمایشگاه 66 قطعه عکس از اسناد مهمی به نمایش گذاشته می شود که هر یک می تواند برای پژوهشگران ایرانی علاقه مند به علوم سیاسی، روابط و حقوق بین الملل بسیار سودمند باشد.

مجموعه عکس ها و اسنادی که برای این نمایشگاه انتخاب شده مربوط به آرشیو مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران است.

در این نمایشگاه عکس هایی از حضور شخصیت‌های برجسته ایرانی هنگام تاسیس این سازمان جهانی، سفر هفت دبیرکل‌ سازمان ملل متحد به ایران و گزیده‌ای از طرح‌های به اجرا درآمده این سازمان در ایران به نمایش گذاشته شده است.

ایران به عنوان عضو موسس سازمان ملل همواره نقش کلیدی در این سازمان ایفا کرده است.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =