انتقاد دامداران خوزستان از حذف ارز واردات یونجه و سبوس

ایسنا نوشت: رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان گفت: حذف یونجه و سبوس از ردیف یک کالاهایی که به آن‌ها ارز دولتی تعلق می‌گرفت و جایگزین کردن کره و شیرخشک به جای این محصولات، مشکلات فراوانی را برای صنعت دامپروری کشور به وجود آورده است.

جواد ابراهیمی با اشاره به مشکلات دامداران استان اظهار کرد: اخیرا وزارت صنعت، معدن و تجارت اقدامی انجام داده که بسیار به ضرر دامداران است و آن اقدام حذف یونجه و سبوس از ردیف یک کالاهایی است که به آن‌ها ارز دولتی تعلق می‌گرفت.

وی افزود: دولت با حذف سبوس و یونجه از لیست کالاهایی که به آن‌ها ارز دولتی تعلق می‌گرفت، اقدام به جایگزینی کره و شیر خشک کرده و این موضوع مشکلات فراوانی را برای دامداران به وجود آورده است.

رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت بخشنامه‌ای صادر کرده که واردات شیر خشک ممنوع است اما در مقابل، آن کالا را در لیستی قرار داده تا ارز دولتی به آن تعلق بگیرد.

ابراهیمی عنوان کرد: این مساله باعث فراهم شدن زمینه‌ای برای افزایش واردات است و شرایطی را ایجاد می‌کند تا مشکلات دامداران در بحث شیر چند برابر شود و به صنعت دامپروری کشور لطمه وارد شود.

وی اظهار کرد: اختیاراتی در حوزه وزیر جهاد کشاورزی است اما متاسفانه شاهد آن هستیم که وزیر صنعت، معدن و تجارت در آن حوزه‌ها اقدام به اخذ تصمیمات می‌کند و این تصمیمات در حال حاضر شرایط سختی را برای دامپروران کشور به وجود آورده است. 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =