توصیه‌های زیست محیطی مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان برای ایام محرم

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با حضور در برنامه های مختلف صدا و سیمای مرکز لرستان عزاداران حسینی را به رعایت ملاحظات زیست محیطی در ایام محرم و صفر فرا خواند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، فتحی بیرانوند مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان با حضور در برنامه های مختلف صدا و سیمای مرکز لرستان، ضمن آرزوی قبولی عزاداری های مردم فهیم استان لرستان در پیشگاه حضرت حق و تبیین فرهنگ عاشورایی گفت: هر ساله با فرا رسیدن ایام محرم و صفر حجم زیادی از نذورات در ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف در مساجد، هیات‌ها و تکایای مذهبی در سطح شهر توزیع و حجم انبوهی از زباله های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف در سطح معابر و خیابانهای شهر رها می می‌شود؛ که این امر می تواند ضمن به خطر انداختن سلامت شهروندان موجبات آلودگی های زیست محیطی را فراهم نماید و لازم است عزاداران حسینی و مسئولین هیات های مذهبی ملاحظات زیست محیطی را دراین­خصوص رعایت نمایند.

استفاده از لیوانهای کاغذی برای نوشیدنی‌ها
ایشان همچنین از هم استانیها و عزادران حسینی خواست که حتی الامکان برای توزیع نوشیدنی های گرم مانند شیر و چای از لیوان های کاغذی استفاده و نسبت به جمع آوری و مدیریت پسماندها در این ایام توجه ویژه و جدی داشته باشند.

مهرداد فتحی بیرانوند از مسئولین هیات ها و تکایای مذهبی درخواست نمود که در محل توزیع نذورات، کیسه های پلاستیکی و سطل های زباله قرار داده و نظارت لازم را بر جمع آوری و جلوگیری از پخش شدن این ظروف در سطح خیابانها داشه باشند.

عدم استفاده از درختان جهت آیین گل مالی
مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان در خصوص مراسم گل مالی که از رسوم و آیین های کهن این دیار به شمار می رود از هم استانیهای عزیز درخواست نمود که از قطع اشجار جهت این مراسم خود داری نموده و از راه های جایگزین مانند استفاده از هیزمهای تهیه شده توسط اداره کل منابع طبیعی و بکارگیری مشعل های گازی استفاد نمایند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =