۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۴
حمایت از کالای ایرانی و ریشخند به تحریم ها

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی صنایع و معادن لرستان بیان کرد: در صورت خروج احتمالی آمریکا از برجام اثرات آن بر اقتصاد ایران زودگذر و موقت خواهد بود و به هیچ عنوان شرایط قبل از برجام بر اقتصاد ایران حاکم نخواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، این کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی اقتصاد ایران را از آسیب های احتمالی تحریم ها ایمن خواهد کرد.

محمدی فر افزود: توافق برجام یک توافق جهانی است و یک کشور مانند آمریکا قادر به لغو این معاهده جهانی نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی صنایع و معادن لرستان بیان کرد: برجام یک توافق جامع مبتنی بر برد برد است که طرفین بر مبنای منافع مشترک به توافق رسیدند و چنین توافقی حاصل مذاکرات طولانی است و قابلیت مذاکره مجدد ندارد چرا که در مذاکره مجدد قطعا" مطرح کننده به دنبال منافع بالاتر از توافق نامه است و توازون را برهم خواهد زد .

این مسئول گفت: برجام آثار اقتصادی مناسبی برای همه طرفها به دنبال داشته است و از آن جمله میتوان به مهار تورم و تک رقمی شدت نرخ تورم اشاره کرد و همچنین تولیدکنندگان ماشین آلات و تکنولوژی و مواد اولیه خود را بدون واسطه تامین کنند و در نتیجه هزینه های تولید کاهش می بایدو بهای تمام شده محصولات تولیدی کاهش خواهد یافت.(این مهم به خاطر عهد شکنی های آمریکا محقق نشده است.)

محمدی فر افزود: خوشبختانه اروپا تاکنون از سیاست های آمریکا در خصوص خروج از برجام تبعیت نکرده و جامعه جهانی‌ نیز همراه آمریکا نخواهد بود.

عضو کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی صنایع و معادن بیان کرد؛ اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی لازم و ملزوم یکدیگرند و اجرا این دو مقوله ، کشور را از خطر تحریم ها محفوظ میدارد. دولتمردان و مردم با اجرای درست این دو مقوله مهم سرنوشت ساز، کشور را در مقابل تهاجم هر کشور بیگانه ای تضمین خواهند کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =