افشین طاهری وزنه‌بردارتیم‌ملی جوانان: سرباز تیم‌ملی و ایران هستم/ می‌شود جای کیانوش رستمی را پُر کرد

طاهری ‌می‌گوید: «اگر شرایط فراهم باشد می‌توانم در مسابقات جهانی مدال بگیرم.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، افشین طاهری و وزنه زدن برای ایران در دسته 85 کیلوگرم. سال قبل طاهری در دسته 77 کیلوگرم و برای نوجوانان وزنه می زد و امسال قرار است برای مسابقات و در قهرمانی جوانان وزنه بزند.افشین روحیه خوبی دارد و از این می‌گوید که او و دوستانش حرف‌های زیادی را برای گفتن در آینده خواهند داشت.

برای ما کمی از اردوها بگو.شرایط در آستانه اعزام به مسابقات جهانی چطور است؟
اردوهای خوبی در مشهد قبل از بازی های آسیایی داشتیم.سپس رفتیم گرگان برای اردوی سطح ارتفاع.پس از آن هم اردوهای جهانی شروع شد در همدان.یک ماه در آنجا اردو زدیم و تمرینات دو وعده ای داشتیم.بعد هم که آمدیم تهران و داریم به صورت منظم تمرینات مان را ادامه می دهیم.

پس حسابی تحت فشار هستید.
خیلی سخت تمرین می کنیم.نزدیک مسابقات هستیم و همه چیز دارد عالی پیش می رود.

امسال به دسته 85 کیلوگرم آمده ای. خودت فکر می کنی تا چه اندازه در این وزن موفق باشی؟
در استارت لیست اعلام شده نفر پنجم هستم.رقیبانی از گرجستان،ازبکستان،آمریکا و ونزوئلا دارم.عارف خاکی خودمان هم از ایران هست.وضعیت خوب است.اگر وزنه هایی که در تمرینات زده ام را در آنجا هم بزنم می توانم مدال بگیرم.البته رنگ مدال مشخص نیست.باید ببینم چه پیش می آید و در روز وزنه زدن بدنم روی چه فرمی قرار دارد.

دسته 85 کیلوگرم یکی از دسته‌های خوب و مدال آور به خصوص برای ایران است. الان کیانوش رستمی به 94 کیلوگرم رفته.می خوای در این وزن بمانی و جای خالی رستمی را پر کنی یا اینکه برنامه های دیگری داری؟
انتظارات از این وزن خیلی زیاد است.اگر به رده بزرگسالان بیاییم و نتیجه نگیریم شاید بگویند که نتوانستند جای خالی رستمی را پر کنند.با این حال ما تلاش خودمان را می کنیم و چیزی از کسی کم نداریم.کیانوش رستمی تمرین کرده و زحمت کشیده،ما هم تمرین می کنیم و زحمت می کشیم.ایران پتانسیل های زیادی دارد و در همه دسته ها وزنه برداران خوبی دارد.

حمید رشیدی و نقش او در آماده سازی تیم به چه صورت بوده است.
من که خودم سال است شاگرد آقای رشیدی هستم.از بچگی زیر نظر ایشان رشد کردم.مربی خوبی هستند و کاربلد.ایشان سال ها باشگاه داری کرده اند و می دانند که با جوانان چطور باید رفتار کنند.خوبی اش این است که وزنه بردار را همراهی می کند.چه از لحاظ فکری و چه از لحاظ روحی و روانی.

تو وزنه‌بردار هستی. تا چه اندازه به سرمربی اجازه می دهی وزنه ها را برایت انتخاب کند؟
من شخصا که انتخاب وزنه های خودم را به سرمربی می سپارم.شک ندارم که سرمربی خیر و صلاح من را می خواهد.من سرباز تیم ملی هستم و وظیفه دارم فرمانده ام هر چیزی که گفتم را انجام بدهم.این قول را می دهم که اگر روزی به تیم ملی بزرگسالان هم دعوت شدم از این رفتار تمکین کنم.با این حال مربیان ما آنقدر سطح بالا هستند که برای وزنه دوم و سوم نظر خودمان را هم جویا می شوند.با ما مشورت می کنند.شک نداشته باشید که نظر این عزیزان نظر ماست.

افشین بدون تعارف، می‌توانی جای کیانوش رستمی را پر کنی؟
من فقط می دانم که چیزی از کسی کم نداریم.ما مربیان خوبی داریم که می توانند وزنه برداران خوبی را تحویل ایران بدهند.چه من چه وزنه برداران دیگر می توانند جای خالی وزنه برداران بزرگ را پر کنند. 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =