۰ نفر
۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰
وسپای برقی/ عکس

ایسنا نوشت: اولین موتور الکتریکی "وسپا" موسوم به "التریکا" از ماه اکتبر در اروپا و اوایل سال آینده میلادی در آمریکا و آسیا عرضه خواهد شد.

مدت‌ها بود که اخبار ساخت اولین اسکوتر الکتریکی "وسپا" به نام "التریکا"(Elettrica) منتشر می‌شد و علاقه‌مندان مشتاقانه منتظر عرضه آن بودند. اکنون این شرکت اعلام کرده است که از ماه اکتبر عرضه آن را در اروپا آغاز خواهد کرد و اوایل سال 2019 هم قدم به آمریکا و آسیا خواهد گذاشت.

شرکت مادر این محصول موسوم به "گروه پیاجیو"(Piaggio Group) هنوز قیمت آن را اعلام نکرده است، اما در مطبوعات گفته است که با مدل‌های فعلی High-End Vespa همخوانی دارد.

التریکا با هر بار شارژ، حداکثر 100 کیلومتر را می‌پیماید و عملکرد قوی‌تری نسبت به یک اسکوتر cc50 معمولی دارد.شارژ کامل این اسکوتر، چهار ساعت به طول می‌انجامد و قابلیت هزاران بار شارژ یا حدود 10 سال استفاده را دارد.هنوز هیچ اشاره‌ای به بیشینه سرعت آن نشده است، اما حالت رانندگی "اکو" یا اقتصادی آن برای حفظ عمر باتری به 30 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

التریکا کاملا بی‌صدا بوده و دارای برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی از جمله تشخیص عابران پیاده و خودروها همراه با پیشنهاد مسیرهای جایگزین در زمان ترافیک سنگین است.

شرکت "پیاجیو" همچنین قصد دارد تا یک موتور هیبریدی به نام Elettrica X با برد حداکثر 200 کیلومتر عرضه کند که یک بسته باتری کوچکتر از التریکا خواهد داشت و یک ژنراتور گازسوز آن را متفاوت خواهد کرد.این ژنراتور هنگامی که شارژ باتری پایین‌تر از سطح خاصی بیاید و یا اگر موتور سوار به طور دستی سوئیچ کند، فعال می‌شود.

وسپای برقی / عکس

وسپای برقی / عکس

وسپای برقی / عکس

وسپای برقی / عکس

وسپای برقی / عکس

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =