ایسنا نوشت: مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: به دلیل مهاجرت‌های فصلی افراد غیربومی استان، آمار دقیقی از بازماندگان از تحصیل در استان وجود ندارد.

عباسعلی دانافر امروز در آستانه بازگشایی مدارس اعلام کرد: خوشبختانه در هیچ کجای استان به دلیل نبود خدمات آموزشی شاهد محرومیت دانش‌اموزی از تحصیل نیستم و آن دسته از محرومیت‌های تحصیلی به دلیل تمایل نداشتن برخی والدین برای ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس بوده است. این مسئول، تعداد دانش‌اموزان تبعه خارجی استان را نیز 14 هزار و 944 نفر اعلام کرد و گفت: این دانش‌آموزان که 4000 نفر آنها از اتباع غیرمجاز هستند، عمدتاً در کنار دیگر دانش‌آموزان یزدی به تحصیل مشغول خواهند شد.

او با تاکید بر این که استان یزد در سال تحصیلی جدید با مشکل کمبود معلم مواجه نخواهد شد، گفت: 18 هزار و 630 دانش‌آموز استان در سال تحصیلی جدید در دوره پیش‌دبستانی، 136 هزار و 70 دانش‌اموز در دوره ابتدایی، 50 هزار و 830 نفر در دوره متوسطه اول و 42 هزار و 873 نفر در دوره متوسطه دوم تحصیل خواهند کرد. به طور کلی در سال تحصیلی جدید 250 هزار دانش‌آموز در 1981 مدرسه و 10 هزار و 138 کلاس درس مشغول به تحصیل خواهند شد.

دانافر به مشکل همیشگی کمبود فضای آموزشی در کشور و به ویژه استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه 35 درصد از کلاس‌های درس موجود در استان نیازمند تخریب و بازسازی هستند که امیدواریم با نهضتی که با همکاری خیرین مدرسه‌ساز استان شکل گرفته، گام‌های موثری در این حوزه رقم بخورد. البته با آماده‌سازی 230 کلاس درس جدید در قالب 44 طرح برای آغاز سال تحصیلی، سعی در رفع کردن این مشکل شده است.

مدیر کل اموزش و پرورش استان افزود: در استان یزد حتی مدرسه ابتدایی با یک دانش‌آموز دایر می‌شود و در مورد مدارس متوسطه نیز در صورت به حدنصاب نرسیدن تعداد دانش‌آموزان،‌ آنها را در قالب مدارس شبانه‌روزی ساماندهی و به صورت رایگان آموزش خواهیم داد.

دانافر، اصلاح تدریجی آزمون‌ها، جایگزین ‌کردن جشنواره‌های دانش‌آموزی و فعالیت‌های گروهی به جای رقابت‌های فردی، کاهش تکلیف مدرسه به ویژه در دوره ابتدایی و نیز سیاست کاهش استرس و اضطراب در بین دانش‌آموزان را از جمله راهبردهای تغییر نگرش در آموزش و پرورش عنوان کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان این که پاشنه آشیل طرح تعالی و تدبیر انتخاب مدیران شایسته و با صلاحیت است، نوسازی مدیریتی در آموزش و پرورش را نیز به عنوان یک استراتژی ضروری دانشت و تاکید کرد: آموزش و پرورش نیازمند مدیرانی است که با رویکردهای نوین تعلیم و تربیت آشنا باشند و بتوانند آنها را بکار گیرند. خیلی از موقعیت‌های اجتماعی امروز جامعه فاصله زیادی با خروجی آموزش و پرورش دارد و نیاز است که خدمات آموزش و پرورش متناسب با این نیازها باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان این که مراسم نواختن زنگ مهر و بازگشایی رسمی مدارس به صورت نمادین ساعت 7.5 صبح روز اول مهرماه با حضور مسئولان استان در مدرسه شهید خلیل کارگر شهر میبد برگزار می‌شود، یادآور شد: جشن شکوفه‌ها و جشن غنچه‌ها در روز 31 شهریورماه به ترتیب ساعت 8 صبح در دبستان شهبید بستانی و 10 صبح در پیش‌دبستانی سرای دانش نو شهر یزد انجام خواهد شد.

۴۲۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 805433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =