ترامپ به‌زودی دستور ویژه برای بازرسی از شبکه‌های اجتماعی را امضاء خواهد کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین، بلومبرگ در گزارشی از امضای قریب‌الوقوع یک دستور ویژه خبر داد که قرار است سازمان‌های حقوقی و فدرال ضد تراست وارد عمل شده و تحقیقات رسمی خود را از شبکه‌های اجتماعی بزرگی مانند فیس‌بوک، توئیتر، گوگل و ... آغاز کنند.{لینک}

رئیس‌جمهور آمریکا با ورود به صنعت آی تی، کمپانی‌های بزرگ را موردحمله خود قرار داده و به‌عنوان نمونه آمازون را متهم به پرداخت کم به اداره پست آمریکا در قبال ارسال محموله‌های خود کرده است.

ترامپ همچنین با یک‌رشته توئیت به اپل هشدار داد که باید سخت‌افزارهای خود را به‌جای چین و ... داخل آمریکا تولید کرده و کارخانه‌های خود را به این کشور بازگرداند.

همچنین توئیتر و سایر شبکه‌های اجتماعی را متهم کرده است که پست‌های محافظه‌کارانه را پاک‌کرده و اجازه نمی‌دهند دیگران حرف خود را بزنند.

حمله ترامپ به گوگل نیز در ماه گذشته قابل‌توجه بود. ترامپ اعلام کرد اخبارش در جستجوی گوگل نمی‌آید و مدیران گوگل به‌عمد نتایج اخبار را دست‌کاری می‌کنند.

در نامه مذکور دستور داده‌شده است که ضمن بازرسی از شبکه‌های اجتماعی، این موضوع تحقیق شود که آیا آن‌ها قوانین ضد تراست آمریکا را نقض کرده‌اند یا خیر؟

قرار است 25 سپتامبر یعنی دو روز دیگر دادستان عمومی با ترامپ ملاقاتی داشته باشد و ممکن است دستور ویژه بعدازاین جلسه رسماً اعلام شود.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =