بازتاب قتل روزنامه‌نگار عربستانی امروز هم عمده اخبار حوزه بین‌الملل را تشکیل می‌داد. بالاخره قتل خاشقچی به صورت رسمی از سوی عربستان تأیید شد. تایید این خبر بازتاب زیادی به همراه داشت و یکی از مهم‌ترین آن‌ها موضع جدید ترامپ در این باره بود.

به گزارش خبرآنلاین، واس بامداد شنبه اعلام کرد که دادستانی 18 نفر را که تمامی آنها اتباع سعودی هستند، در خصوص پرونده قتل «جمال خاشقچی» در کنسولگری ریاض در استانبول بازداشت کرده است.

خبرگزاری رسمی عربستان بدون نام بردن از افراد بازداشت شده، مدعی شد که تحقیقات در خصوص کشته شدن این روزنامه نگار ادامه دارد.

عربستان در حالی کشته شدن خاشقچی را تایید می کند، که پیشتر مقام های سعودی منکر جان باختن این روزنامه نگار در مرکز دیپلماتیک خود در استانبول شده بودند. خبرگزاری رسمی عربستان بدون نام بردن از افراد بازداشت شده، مدعی شد که تحقیقات در خصوص پرونده کشته شدن این روزنامه نگار ادامه دارد.

خاشقجی

ترامپ، عربستان را بخشید
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا به توضیحات عربستان در این باره اعتماد دارد یا خیر، گفت: اعتماد دارم. البته هنوز زود است ما هنوز بررسی‌ها و تحقیقات خود را کامل نکرده‌ایم. اما فکر می‌کنم که این یک گام نخست بسیار مهم است.

وی افزود: به نظر من تفسیر سعودی قابل اعتماد و مرگ خاشقجی غیرقابل قبول است.
ترامپ همچنین گفت که مذاکرات با مقام‌های سعودی ادامه می‌یابد و شامل برخی سوالات درباره یکسری رخدادهای منتهی به مرگ این روزنامه نگار می‌شود.

واکنش آمریکا به مهلت اف‌ای‌تی‌اف به ایران
مارشال بیلینگزلی، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در بخش حمایت مالی تروریسم که ریاست نشست اخیر FATF را برعهده داشت در این مورد گفت: ما از ایران انتظار داریم به سرعت تعهداتی را که مدت ها پیش در سطح بالایی تقبل کرده بود اجرا کند.

وی افزود: در این راستا ما انتظار داریم ایران تمام این اقدامات و قوانین را تا ماه فوریه رعایت کند. اگر تا ماه فوریه ایران به این شکل عمل نکرده باشد، ما قدم های بعدی را برخواهیم داشت.

بلینگزلی گفت که گروه اقدام تا کنون موضعش این بوده است که تصمیم قبلی خود مبتنی بر در لیست سیاه قرار دادن ایران را به تعویق بیندازد.

انتخاباتی که با خون آغاز شد
به گزارش رسانه های محلی افغانستان، مقامات محلی استان غور از حمله طالبان به شماری از مراکز رای گیری در این استان همزمان با آغاز انتخابات پارلمانی افغانستان خبر دادند.

نیروهای مسلح طالبان صبح امروز شنبه همزمان با آغاز رای دهی در روند انتخابات پارلمانی، حملات گسترده‌‌ای را بر مراکز رای دهی در استان غور آغاز کرده اند.

عبدالحمید ناطقی، عضو شورای ولایتی استان غور گفت که طالبان مسلح حملات گسترده ای را بر مراکز رای دهی در مرکز این استان و ولسوالی تولک، پسابند، دولت‌یار و برخی قسمت های لعل آغاز کرده اند.

ناطقی گفت: هم اکنون جنگ و درگیری در مناطق یاد شده جریان دارد و در برخی مناطق مردم بخاطر دفاع از مراکز رای دهی در حمایت نیروهای برخواسته اند.

ایران هم به دخالت در انتخابات آمریکا متهم شد!
مقامات اطلاعاتی و امنیتی آمریکا به تازگی نگرانی خود را از آن‌چه نقش روسیه، چین و ایران در انتخابات پیش روی ایالات متحده‌ آمریکا خوانده‌اند، اعلام و این کشورها را به دخالت در انتخابات این کشور متهم کردند..

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، در یک بیانیه‌ی مشترک دفتر مدیریت امنیت ملی، وزارت امنیت داخلی، وزارت دادگستری آمریکا و پلیس اف‌بی‌آی، اعلام شده که در مورد «فعالیت‌هایی که با هدف اثرگذاری بر آگاهی و تصمیم‌گیری رای دهندگان» در انتخابات سال های 2018 و 2020 انجام می‌شوند نگران هستند.

52312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =