ایسنا نوشت: وزیر دفاع روسیه اعلام کرد، پهپادها به نظامیان روس امکان تسلط بر تمامی خاک سوریه را می‌دهند.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در کنفرانسی که پیرامون ارزیابی عملکرد نیروهای مسلح روسیه در سوریه برگزار شد، گفت: حدود ۷۰ پهپاد روزانه ماموریت‌های خود را در آسمان سوریه انجام می‌دهند.

وزیر دفاع روسیه بر نقش نیروی دریایی روسیه در تحقق اهداف عملیات این کشور در سوریه اشاره کرد و گفت: ناوگان دریایی روسیه ۱۷۱ ماموریت جنگی انجام داده‌ و کشتی‌ها و زیردریایی‌های روسیه ۱۰۰ موشک از نوع (کالیبر) را به طور دقیق شلیک کرده‌اند.

وی همچنین افزود: ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف حامل هواپیماهای روسیه که در عملیات نیروهای روسی در سوریه شرکت داشتند اولین تجربه جنگی آن بوده و توانست ۱۲۵۲ پایگاه و مقر تروریست‌ها را نابود کند.

این در حالی است که روسیه در سال ۲۰۱۵ عملیات نظامی خود را در سوریه آغاز و طی این عملیات از نیروهای نظامی حمایت و از آن زمان تاکنون ضربات هوایی را به مواضع گروهک‌های مسلح سوری وارد کرده است، به طوریکه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ماه گذشته میلادی عقب نشینی نیروهای این کشور بعد از انجام ماموریت‌شان را از خاک سوریه اعلام کرد.

در دریای مدیترانه ناوگان دریایی روسیه فعال است که شامل حدود ۱۰ کشتی و زیردریایی می‌شود، از جمله اینکه اقدام به شلیک موشک‌های کالیبر به مواضع تروریست‌ها در سوریه می‌کنند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =