۰ نفر
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: بر اساس نتایج اولیه و نظرسنجی پای صندوق های رای، ولادیمیر پوتین با کسب 73/9 درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری روسیه، برای چهارمین دوره به ریاست جمهوری این کشور انتخاب شد.

يکي از اعضاي کميسيون مرکزي انتخابات روسيه ، ميزان مشارکت مردم در اين انتخابات را 60 درصد اعلام کرد .

پوتين تا دقايقي ديگر سخنراني مي کند

ولادیمیر پوتین تا دقایقی دیگر در جمع هوادارانش در میدان سرخ سخنرانی خواهد کرد.رسانه های روسیه اعلام کردند ، رییس جمهور روسیه قرار است تا دقایقی دیگر در جمع هوادارانش حاضر شود .

تجمع طرفداران ولاديمير پوتين در ميدان سرخ مسکو

با اعلام نتايج مقدماتي انتخابات رياست جمهوري روسيه ، طرفداران ولاديمير پوتين با تجمع در ميدان سرخ و ميادين اصلي شهر ، مراسم جشن بر پا کرده اند .به گزارش خبرگزاري صداوسيما از مسکو
رييس کميسيون مرکزي انتخابات دقايقي پيش باراشاره به نتايج مقدماتي انتخابات رياست جمهوري ، بار ديگر تاکيد کرد : اين نتايج نهايي نيست و تنها مربوط به بخشي از شمارش آرا انتخاباتي است .وي گفت : خبر رسانه هايي که بطور قطعي ولاديمير پوتين را با بيش از 74 درصد پيروز انتخابات معرفي کرده اند ، مورد تاييد اين کميسيون نيست .

نتايج اوليه شمارش آرا در روسيه

ولاديمير پوتين در دور گذشته رياست جمهوري توانسته بود ، 63/6 درصد آرا انتخاباتي را به خود اختصاص دهد و در صورتيکه نتايج اعلام شده از سوي مرکز افکار سنجي سراسري روسيه تاييد شود ، وي توانسته حدود 10 درصد بيشتر از دوره گذشته راي کسب کند .
نتيجه شمارش آرا ي انتخابات رياست جمهوري روسيه تا اين لحظه :
ولاديمير پوتين 72/79 درصد
پاول گرودينين 15/16 درصد
ولاديمير ژيرنوفسکي 6/79 درصد
کسنيا سابچاک 1/40 درصد
ياولينسکي 0/78 درصد
سرگئي بابورين 0/63 درصد
سورايکين 0/62 درصد
تيتوف 0/61 درصد

نتايج نظرسنجي پاي صندوق راي

پيشتر ­خبرگزاري فرانسه اعلام کرده بود ، براساس نظرسنجي پاي صندوق هاي راي، ولاديمير پوتين با کسب 73/9 درصد آراي انتخابات

رياست جمهوري روسيه، براي چهارمين دوره به رياست جمهوري اين کشور انتخاب شد.

بعد از پوتين، پاول گرودينين، نامزد حزب کمونيست با کسب 11/2 درصد آراء در جايگاه دوم و ولاديمير ژيرينسکي، نامزد ملي گراي تندرو با کسب 6/7 درصد آراء و کسينا سوبچاک، روزنامه نگار نزديک به مخالفان نيز با کسب 2/5 درصد آراء در مکان هاي بعدي قرار گرفتند. پوتين با پيروزي در اين انتخابات تا سال 2024 قدرت را در روسيه در دست خواهد داشت.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =