دهمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه‌وبویر احمد

صبح امروز دهمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان ( مشارکت عمومی – خصوصی ) با محوریت تبیین آیین نامه تبصره ۱۹ قانون بودجه ۱۳۹۷ (واگذاری طرح های تملک دارایی سرمایه ای به بخش خصوصی) و با حضور مدیران ارشد استانی، سرمایه گذاران و فعالین بخش خصوصی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، در این نشست رؤسای سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه ای، شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، اداره کل ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش استان پروژه های نیمه تمام و بهره برداری شده دستگاه های خود را برای واگذاری به بخش خصوصی معرفی کردند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در این نشست گفت: باید شرایطی ایجاد شود که بخش خصوصی نسبت به دولتمردان اعتماد داشته باشند و این اعتماد با حرف، شعار، وعده و وعید ایجاد نمی‌شود.

جبار کیانی‌پور اظهار کرد: بخش خصوصی سال‌های سال است که تاوان خرید محبوبیت سیاسیون را پرداخت می‌کند، همه بدهی‌هایی که دولت بالا آورده و این همه پروژه‌های که روی زمین مانده نتیجه کار برنامه‌ریزی نشده و نادرست بود، آنهایی که دنبال وکالت و وزارت بودند از بخش خصوصی استفاده کردند تا زیرساخت‌های توسعه مملکت را بسازند و آنها مدال افتخارش را بگیرند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن یاسوج با اشاره به طلب ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی از دولت نهم و دهم گفت: در دولت جدید ساز و کاری تعریف شد که این بدهی‌ها پرداخت شود و بخش خصوصی از روی زمین بلند شود اما دولت تئوری توسعه بازارهای بدهی را در برنامه ششم مطرح کرد.

وی عنوان کرد: در این تئوری دولت استفاده از بخش خصوصی کشور را در دستور کار قرار داد که بعد از استفاده از این بخش خصوصی مطالبات را زمانی که منابع و بودجه تحقق پیدا کرد پرداخت کند و قرار بود ما به‌ازا و ما به تفاوت سود ما را هم بپردازد.

این فعال بخش خصوصی عنوان کرد: بدون تعارف می‌گویم از بازارهای بدهی دولت هیچ چیزی عاید بخش خصوصی نمی‌شود و نفعی نمی‌بریم که امروز کار کنیم و دو سال دیگر پول آن را دریافت کنم و ۳۰ درصد منفی کارمانرا به بازار تزریق کنیم،در شرایطی سود می‌بریم که سرمایه‌گذاری مشترک با دولت داشته باشیم اما در این سرمایه‌گذاری مشترک حلقه مفقودی به‌نام اعتماد، اعتماد و اعتماد وجود دارد.

کیانی‌پور ادامه داد: باید شرایطی ایجاد شود که بخش خصوصی نسبت به دولتمردان اعتماد داشته باشند و این اعتماد با حرف، شعار، وعده و وعید ایجاد نمی‌شود.سرمایه‌گذار ما برای حداقل‌ها در دستگاه‌های اجرایی مورد توهین قرار می‌گیرد.

رئیس اتاق یاسوج عنوان کرد: برای راستی آزمایی ارتباط میان دولت و سرمایه‌گذار یک مجموعه ایجاد شود که آیا مدیرانی که در این نشست هستند و ادعا دارند همان‌هایی هستند که می‌خواهند منویات رهبری، سیاست‌های دولت و دستورات سه قوه را اجرا کنند؟ یا این پروژه‌ها را اهرمی برای قدرت خودشان می‌دانند؟ تمام پروژه‌هایی که روزی زمین مانده باید عرضه شوند و اگر قرار است مرکز فرهنگی واگذار شود موزه و راه اصلی هم واگذار شود.

دهمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی به مانند گذشته در کنار دولت است گفت: امروز فرصت مغتنمی است که منابع بانکی تامین شود و برای تامین آن نیازمند جلسه مشترک استاندار با سرمایه گذار و بانک‌ها هستیم تا بانک‌ها با تغییر رفتار کنونی خود متعهد شوند کمک بخش خصوصی هستند، کارشناسی در بانک‌ها چوب لای چرخ سرمایه‌گذار نمی‌گذارد.

این فعال بخش خصوصی افزود: اقدام دومی که برای سرمایه‌گذاری مشترک دولت و بخش خصوصی باید صورت گیرد اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مبلغ ۴ هزار و ۳۰۰ و ۱۹۵۰ میلیارد تومان تخصیص را در اولین فرصت به صورت نقدی بدهد یعنی دولت یارانه سود و کمک به سرمایه‌گذار را به صورت نقدی تخصیص دهد و مانند اسناد خزانه نباشد که با بانک‌ها درگیر شدیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود به سومین اقدام مشترک دولت و بخش خصوصی اشاره کرد و یادآور شد: بروکراسی واگذاری به حداقل ممکن برسد و شفاف شود، زمانی نجات پیدا می‌کنیم که از این فلسفه مخاطره کاری بپرهیزیم و نگاه‌ها به سمت سرمایه‌گذاری که منجر به ایجاد اشتغال، شکوفایی، رونق و سایر موارد می‌شود حرکت کنیم.

کیانی‌پور خاطرنشان کرد: برای تحقق این وعده پیمانی با هم ببندیم که به همدیگر اعتماد کنیم و یار هم باشیم.صنعت احداث از بخش خصوصی منابع بانکی و رانت نگرفت اما با تمام توان به فعالیت خود ادامه داد و در حال حاضر آماده همکاری با دولت است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 811322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =