در روزهای گذشته خبری منتشر شد که مجسمه‌های دریایی ساخته شده به دست Jason deCaires Taylor هنرمند بریتانیایی در جزایر مالدیو، به دستور دادگاه، تخریب و منتقل شدند.

تخریب مجسمه ها در مالدیو به دستور دولت
این مجموعه‌ی هنری جدید با نام Coralarium که نیمی از آن در داخل آب بود، یک اثر هنری نمادین است که پیوند نزدیک انسان با طبیعت را نشان می‌داد.

تخریب مجسمه ها در مالدیو به دستور دولت

DeCaires Taylor هنرمندی است که برای ساخت مجسمه‌های زیرآبی شهرت یافته و گالری‌های متنوعی از آثار او در نقاط مختلف دنیا به نمایش گذاشته شده است. این مجموعه مجسمه‌ای جدید هم به سفارش هتل Accor که صاحب یکی از اقامتگاه‌های مالدیو است در ماه جولای سال جاری در خود دارد. در این مجموعه هنری یک سازه‌ی مکعبی شکل که به شیوه‌ی هنرمندانه‌ای برش داده شده است به علاوه‌ی ۳۰ مجسمه انسان که در روی سازه، زیر آن و اطراف نصب شده‌اند وجود دارد.

تخریب مجسمه ها در مالدیو به دستور دولت

مجسمه‌های انسانی با الهام از زندگی مردم مالدیو ساخته شدند و در برخی دیگر، مجسمه‌ها با مرجان‌های دریایی یا ریشه‌های درختی شکل ترکیب شدند. ساخت این مجموعه هنری ۹ ماه طول کشید و چندین نفر مهندس، غواص، فلزکار و قالب‌ساز در آن مشارکت داشتند.

تخریب مجسمه ها در مالدیو به دستور دولت

هنرمندی که این مجسمه‌ها را طراحی کرد بعد از شنیدن خبر تخریب گفت:

من از شنیدن این خبر شوکه شدم. مجموعه Coralarium نمادی از پیوند انسان و طبیعت است نه چیز دیگر و طوری طراحی شد تا حیات دریایی بتواند روی آن رشد کند.

تخریب مجسمه ها در مالدیو به دستور دولت

بعد از صدور رای از سوی دادگاه، وزارت گردشگری مالدیو هم دستور حذف مجسمه‌های انسانی را صادر کرد. صدور این دستور و حذف مجسمه‌های انسانی از مجموعه باعث شد بحث‌های سیاسی در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی داغ شود. در نهایت هم هتل Accor اعلام کرد در یک طرح جدید با مشارکت این هنرمند قرار است گالری زیر آب دیگری که هم با طبیعت و هم با فرهنگ و قوانین مالدیو سازگاری داشته باشد ساخته شود.

تخریب مجسمه ها در مالدیو به دستور دولت

منبع:لست سكند

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =