جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان همدان با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی اعلام کرد: برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، بیانگر تلاش و پشتکاری است که نزدیک به ربع قرن تجربه را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ ساعت 10 صبح فردا با حضور هشت گروه خارجی و 30 گروه از سراسر کشور، جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان افتتاح می شود.

فاضل عبادی، در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین با اعلام مطلب فوق افزود: 430 اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک ارسال شده است که از میان آنها 48 نمایش در معرض دید مردم و قضاوت داوران قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره بیست و چهارم نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است، گفت: 10 گروه تئاتر نیز از استان همدان در این جشنواره حضور دارند که 2 گروه در بخش مسابقه و هشت گروه نیز در راستای عدالت فرهنگی در شهرستان های استان همدان نمایش اجرا خواهند کرد.

عبادی خاطرنشان کرد: حضور شخصیت های برجسته هنری کشوری و بین المللی، برگزاری کارگاه های آموزشی و تخصصی و اجرای برنامه های ویژه جشنواره در 16 سالن در سطح استان همدان از جمله برنامه های جشنواره بیست و چهارم است.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوانان از ابتکارات استان همدان است و امسال بیست و چهارمین دوره جشنواره با شعار 'کودکی همسفر قصه ها' با هدف حمایت از خلق آثار هنری و تربیت نسل آینده کشورمان و ایجاد نشاط و شادابی از 10 تا 15 آذرماه در استان همدان برگزار می شود.

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز‌ در آستانه‌ آغاز جشنواره‌ تئاتر کودک و نوجوان همدان پیامی را به شرح ذیل منتشر کرد.

در متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان آمده است: «برگزاری بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، بیانگر تلاش و پشتکاری است که نزدیک به ربع قرن تجربه را به همراه دارد. رویدادی که اکنون جایگاه شایسته‌ای برای عرضه توانایی هنرمندان ایران اسلامی در کنار میهمانان سایر کشورهای جهان یافته است.

صداقت و صفای کودکی، سرمایه‌ای کم نظیر و راهگشا برای عبور از مسائل امروز به ویژه در دوران استیلای ظواهر گوناگون تکنولوژی به شمار می‌رود و با بهره‌گیری از ظرفیت هنر تئاتر می‌توانیم غبار از چهره رویاهای ناب و صادقانه کودکی بزداییم.

پس به‌جاست تا در این آوردگاه، از دریچه هنر ارزشمند تئاتر، نور امید را بیش از پیش بر قلب‌های کوچک و مهربان فرزندان ایران عزیز بتابانیم و به جادوی نمایش بکوشیم زمینه شکوفایی و پویایی آینده‌سازان این سرزمین را با نشاطی برخاسته از فرهنگ ناب ایرانی در عرصه‌های گوناگون زندگی فراهم آوریم.

برگزاری این جشنواره در همدان، کهن پایتخت تاریخ و تمدن ایران، بر اهمیت و مسئولیت آن می‌افزاید، چه آنان که بر روی صحنه، آفرینش هنری می‌کنند و چه آنان که در پس صحنه در تلاش برگزاری هر چه باشکوه‌تر این رویداد بزرگ هنری هستند.

به تمامی دستاندرکاران این رویداد بزرگ و اثرگذار هنری، هنرمندان و گروه‌های نمایشی داخلی، میهمانان محترم از سایر کشورها، استادان و صاحبنظران، مدیران و مسئولان برگزارکننده، حامیان و نیز مردم مهربان و هنردوست همدان درود می‌فرستم و با آرزوی برگزاری موفق این جشنواره از خداوند مهربان برای اهالی هنر تئاتر ایران روزهای روشن‌تر و پویاتری آرزومندم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =