۵۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور، خدمات اورژانسی به مردم ارائه می کنند

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور گفت:سال گذشته بیش از 3 میلیون و 200 هزار مصدوم و بیمار توسط اورژانس پیش‌بیمارستانی خدمات دریافت کردند که 630 هزار نفر از آنها مصدوم حوادث ترافیکی بودند.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ حسن نوری،در سی و سومین همایش روسای پیش‌بیمارستانی و مدیران حوادث دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در همدان برگزار شد، سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: از زمان راه‌اندازی اورژانس هوایی نزدیک به 20 هزار نفر از خدمات این اورژانس بهره‌مند شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته آمبولانس‌ها و تجهیزات جدیدی برای سیستم اورژانس پیش‌بیمارستانی خریداری شده است.

نوری با اعلام اینکه در راستای داشتن اورژانس به‌روز حداقل یک‌هزار آمبولانس‌ باید سالانه نوسازی شود، گفت: به‌زودی اورژانس ریلی نیز در کشور راه‌انداری و به سیستم اورژانس اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین‌بار آمبولانس‌های جدیدی وارد سیستم اورژانس می‌شوند، افزود: این آمبولانس‌ها از بهترین آمبولانس‌های دنیا و با کیفیت روز هستند که در مناطق صعب‌العبور به کار گرفته خواهند شد.

نوری یادآور شد: از زمان تشکیل اورژانس کشور با برگزاری همایش‌هایی مسائل کلان مدیریتی اورژانس پیش‌بیمارستانی و ستاد هدایت مطرح می‌شود و در کارگروه‌های تخصصی توسط مدیران اورژانس بررسی و نتایج آن برای اجرا در دستور سازمان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه 2750 پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی در کشور وجود دارد و 40 فروند بالگرد عملیاتی اورژانس در سطح کشور فعال است، گفت: به‌زو
از سال 90 تجهیز و نوسازی اورژانس کشور انجام شده است.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد ناوگان اورژانس کشور نوسازی و تجهیز شده است، اظهار داشت: 13 هزار و 900 تکنسین در قالب 2750 پایگاه زمینی به مردم خدمات ارائه می‌دهند و 5500 آمبولانس در کشور فعال است که تعدادی از آنها به زمان انتهایی مصرف نزدیک شده‌اند و 270 موتور آمبولانس در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه از 10 اورژانس هوایی در دنیا یک تا سه پرواز منجر به نجات افراد می‌شود، افزود: در اورژانس کشور خدمات استفاده از بالگرد جدید است که 48 درصد از بیماران توسط این امکان منتقل شده‌اند همچنین با راه‌اندازی اورژانس هوایی چندین زایمان موفق داخل بالگرد اتفاق افتاده است.

دکتر حبیب‌الله موسوی‌بهار رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه اورژانس هوایی از اقدامات مغفول مانده بود، گفت: در این راستا کارهای خوبی انجام شده و در همه شهرستان‌ها پد امداد هوایی وجود دارد به طوری که در همه شهرستان‌های استان همدان پد امداد هوایی فعال شده است.

وی با بیان اینکه با بازسازی ناوگان امدادی و آمبولانس‌ها چهره ناوگان امدادی متحول وجوان شد، افزود: از تیرماه 92 که ریاست دانشگاه علوم پزشکی همدان را تحویل گرفتم فوریت‌های پزشکی از اولویت‌های پزشکی ما بود.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های انجام شده با هدف بهره‌برداری مردم بوده است، ادامه داد: بیش از 300 واحد بهداشتی در استان ساخته شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اقدامات مربوط به برنامه ششم تا حد زیادی انجام شده است، به اقدامات انجام شده در زلزله اخیر کرمانشاه اشاره کرد و یادآور شد: نخستین واحدهای حاضر در مناطق زلزله‌زده نیروهای ورژانس بود.

وی اضافه کرد: از افتخارات حوزه پزشکی اعتماد مردم به این حوزه است به طوری که در شهرستان‌های دورافتاده هم اعتماد به حوزه پزشکی وجود دارد و افراد در محل سکونت خود بدون اعزام به شهرهای دیگر یا خارج از کشور درمان می‌شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =