معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان به استفاده از ظرفیت بانوان و جوانان در پست‌های مدیریتی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور در جلسه شورای اداری استان با تقدیر از اعضای شورای تأمین استان در رابطه با مواجهه با اتفاقات اخیر اظهار داشت: اعضای شورای تأمین استان، شهرستان‌ها و فرمانداران در این راستا مدیریت خوبی داشتند و با وجود حوادث تلخی که رخ داد، این غائله در استان به خوبی مدیریت شد.

وی ادامه داد: درنهایت حضور پرشکوه مردم لرستان در راهپیمایی‌ها نقطه پایانی بر این اتفاقات بود و امیدواریم در آینده شاهد این‌ گونه حوادث تلخ در استان نباشیم.

خجسته‎پور با اشاره به اینکه امسال طرح تقسیم کار ملی اجرایی می‌شود، گفت: در مدتی که از اجرای این طرح می‎گذرد، برنامه‌های خوبی در سطح استان اجرا شده که نتیجه آن کنترل کردن آسیب‌های اجتماعی است. با توجه به شرایط استان انتظار می‌رود آسیب‌های اجتماعی در استان پایین‌تر از حد موجود باشد و اجرای این طرح در لرستان از میانگین کشور بهتر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در ادامه با اشاره به آسیب‌های اجتماعی بیان داشت: حاشیه‌نشینی، بیکاری، طلاق و اعتیاد چهار آسیب اجتماعی بوده که در استان با آن مواجه هستیم و برای هر کدام از این‌ها یک دستگاه اجرایی به عنوان متولی اصلی و چند دستگاه نیز برای همکاری انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه در بحث مبارزه با آسیب اجتماعی طلاق سازمان بهزیستی به‌عنوان دستگاه و متولی اصلی تعریف‌شده و تعداد زیادی از دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان دستگاه همکار تعریف‌ شده است، افزود: در قالب اجرای این طرح، برنامه‌های خوبی در سطح استان آغاز شده که نتیجه آن کنترل این آسیب‌های اجتماعی بوده و هم اکنون در این حوزه اوضاع لرستان از نرم کشوری بسیار بهتر است.

خجسته‎پور در رابطه با حاشیه‌نشینی، عنوان کرد: خرم‌آباد نخستین شهری است که تمام اعتبارات حاشیه‎نشینی آن باید اختصاص یابد و در این زمینه 10 نقطه در این شهر شناسایی شده که می‎توان از ظرفیت سمن‌ها برای مقابله با این پدیده استفاده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان از ابلاغ ۸.۶ میلیارد تومان اعتبار برای عمران مناطق حاشیه نشین در قالب 29طرح به استان خبر داد و افزود: اجرای این برنامه‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌ها و در کنار وظایف ذاتی که دستگاه‌ها دارند؛ انجام می‎شود.

وی با بیان اینکه شهرستان دلفان نیز به عنوان یکی از نقاط محروم کشور معرفی شده است، تصریح کرد: در راستای طرح مطالعاتی و استقرار دفتر تسهیل‌گری وزارت کشور در این شهرستان، باید به جهت رفع مشکلات مردم و آسیب‌های اجتماعی اقداماتی انجام شود.

خجسته‎پور در ادامه با بیان اینکه برای کنترل حوادث اخیر، شاهد حضور جدی گروه‌های سیاسی بودیم، اظهار داشت: می‌توانیم از وجود احزاب به عنوان یک ظرفیت در راستای پیش‌برد برنامه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بهره‌مند شویم. در همین راستا به محض ورود دکتر خادمی، خانه احزاب استان را افتتاح کردیم که هفتمین خانه احزاب کشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان به وجود 65دفتر فعال حزبی در استان اشاره کرد و افزود: نمایندگان احزاب اعم از اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و مستقل در کنار هم برای توسعه استان و اهداف نظام همکاری می‌کنند که در اتفاقات اخیر نیز شاهد آن بودیم.
وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل استفاده از بانوان و جوانان در پست‌های مدیریتی توسط استاندار لرستان، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های دکتر روحانی در دولت دوازدهم بحث استفاده از بانوان و جوانان است که در این زمینه یک دستورالعمل تهیه و به مدیران ابلاغ شده است.

خجسته‎پور ادامه داد: انتظار داریم مدیران آن را اجرایی کرده و از ظرفیت بانوان و جوانان بهره ببرند؛ امیدواریم در پایان دو ماه گزارش اجرایی شدن این دستورالعمل را داشته باشیم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =