«LSEV» نخستین خودروی الکتریکی است که با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی به شکل انبوه تولید می‌شود. این خودرو محصول مشترک ایتالیا و چین است و از سال آینده با قیمت ۱۰هزار دلار روانه بازار می‌شود.

نخستین خودروی برقی تولید انبوه با چاپ سه‌بعدی به قیمت ۱۰هزار دلار

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سیناپرس، خودروی برقی LSEV حاصل همکاری مشترک شرکت ایتالیایی «X Electrical Vehicle» و شرکت تولیدکننده مواد چاپ سه‌بعدی «Polymaker» در چین است. این خودرو در موزه فرهنگی چاپ سه‌بعدی چین در شانگهای معرفی شد.

این خودروی برقی برای دو سرنشین طراحی شده و گزینه ایده‌آلی برای پارک کردن در مناطق پرترافیک شهری است. حداکثر سرعت خودرو نیز ۷۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود که برای رفت‌وآمد شهری کفایت می‌کند.

نخستین خودروی برقی تولید انبوه با چاپ سه‌بعدی به قیمت ۱۰هزار دلار

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی در خودرو، ساخت قطعات سبک‌تر است که به بهره‌وری سوخت منجر می‌شود. تمام قطعات قابل‌مشاهده خودروی LSEV به جز شاسی، صندلی‌ها و شیشه، با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی Polymaker تولید شده‌اند.

نخستین خودروی برقی تولید انبوه با چاپ سه‌بعدی به قیمت ۱۰هزار دلار

با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی «Polymaker»، تعداد قطعات پلاستیکی خودرو از ۲۰۰۰ قطعه به ۵۷ قطعه کاهش یافته است. وزن خودرو ۴۵۰ کیلوگرم است و به‌مراتب سبک‌تر از خودروهایی در اندازه مشابه است.

نخستین خودروی برقی تولید انبوه با چاپ سه‌بعدی به قیمت ۱۰هزار دلار

«لو شیائوفان» (Luo Xiaofan) مدیرعامل شرکت «Polymaker»، از برنامه این شرکت برای تولید مواد چاپ سه‌بعدی جدید و کاربردی‌تر خبر داد. این شرکت سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱) تأسیس شد و طی ۶ سال گذشته، تنها بر تولید مواد چاپ سه‌بعدی متمرکز بود.

نخستین خودروی برقی تولید انبوه با چاپ سه‌بعدی به قیمت ۱۰هزار دلار

با افزایش استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی در تولید محصولات مختلف، نیاز به توسعه مواد برای چاپ سه‌بعدی نیز احساس می‌شود. موفقیت در تولید خودروی LSEV می‌تواند الهام‌بخش شرکت‌های دیگر برای استفاده از فناوری سه‌بعدی در مرحله تولید نهایی خودرو شود.

خودروی LSEV در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ (تابستان ۱۳۹۸) و با قیمت ۱۰هزار دلار وارد بازار می‌شود.

۵۴۵۴

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • arad A1 ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
    18 0
    يسپرن دست ايران خودرو توليد ميكنه 30 هزار دلار تازه كلي اپشنشم بر ميداره
  • بی نام A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
    23 1
    اگر دولت دلسوز جان و مال مردم باشه و دوست داشته باشه که سوبسید روی بنزین نده.این نوع خودروها را بدون تعرفه وارد میکنه که هم مخصوص خیابانهای پرترافیکه و جای پارک کمی را اشغال میکنه و هم دودزا نیست و هم سوبسید به بنزین نمیده و مهمتر از همه به بهبود هوای پاک کمک میکنه ولی مافیای خودرو و قطعات انقدر نفوذ داره که اجازه اینکار را نمیده
  • بی نام US ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۵
    1 9
    جالبه. ولی وضعیت ایمنی این خودرو چطوره؟ مخصوصا وقتی محصول مشترک ایتالیا و چین باشه. جان سرنشینان از هر چیزی مهمتره.
  • علی A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۶
    0 0
    هنوز گران است