بیمارستان ۶۴ تخته سوانح سوختگی سینا افتتاح می‌شود

معاون هماهنگی بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از افتتاح بیمارستان سوانح سوختگی سینا در تبریز با حضور رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، وحید جلالی در جمع خبرنگاران گفت: این بیمارستان ۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع وسعت دارد که ۱۳ میلیارد تومان برای ساختمان و ۳۴ میلیارد تومان برای تجهیزات آن هزینه شده است.

وی افزود: در نخستین سفر هیات دولت به استان ۲۳ طرح عمرانی زیرساختی با اعتبار ۹۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مصوب شد که تا امروز با پرداخت یک هزار و ۳۹۳ میلیارد تومان به صورت متوسط ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی گفت: انتظار می رود تا پایان سال مالی جاری (تیر ماه) پیشرفت طرح های مصوب دور نخست سفر دکتر روحانی به آذربایجان شرقی به ۱۰۰ درصد برسد.
دور نخست سفر استانی رییس دولت تدبیر و امید به آذربایجان شرقی اواخر اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ انجام شد.
رضا زائر ، نماینده سازمان قطار شهری تبریز نیز در این جلسه گفت: خط اول قطار شهری تبریز تا پایان سال جاری تکمیل می شود که فاز اول و دوم با اعتبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افتتاح شده و در حال بهره برداری است.
وی افزود: فاز سوم خط اول حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار بودجه نیاز دارد که تا پایان سال ۹۷ اففتاح و بهره برداری می شود.
وی با اشاره به پیشرفت ۸۱ درصدی مجموع فازهای سه گانه خط اول قطار شهری تبریز گفت: برای خط دوم نیز ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و ۱۵ درصد پیشرفت دارد.
جلالی در مورد طرح های ورزشی مصوب سفر نخست رییس جمهوری به آذربایجان شرقی گفت: شامل ورزشگاه شهرستان میانه با ۴.۵ میلیارد تومان و اجرای سامانه گرمایشی ورزشگاه یادگار امام تبریز با ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده بود که این دو طرح نیز در حال بهره برداری است.
معاون هماهنگی بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اضافه کرد: برای تکمیل استادیوم مراغه به عنوان یکی دیگر از مصوبات دور نخست سفر دکتر روحانی به استان نیز از ۶ میلیارد تومان اعتبار تصویب شده، تاکنون ۴٫۵ میلیارد تومان پرداخت شده و این طرح ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیر عامل عمران شهر جدید سهند گفت: آزاد راه تبریز_ سهند که ۲۴ کیلومتر است که ۱۵ کیلومتر باقی مانده است که پیمانکار و بودجه مشارکتی ۴۰ درصد شرکت عمران و ۶۰ درصد شریک است .
وی گفت: در بحث آزاد راه دو مشکل داشتیم که یکی پادگان شهید مدنی و دیگری تملک باغات بود که صورت جلسه شده و پنجشنبه و جمعه در مسیر بازگشایی قرار گرفته است .
وی ادامه داد: کیلومتر اول آزاد راه تبریز سهند تا ۱۵ روز آماده می‌شود، مدت قرار داد این طرح ۲۱ماه است که تا ۱۸ ماه تحویل خواهیم داد و تا پایان سال جاری به بار ترافیکی خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: ۵۰ میلیارد تومان هزینه مصوب برای آزادراه تبریز سهند، هنوز تخصیص داده نشده است.
حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهوری کشورمان در راستای دور دوم سفرهای استانی و شرکت در آیین افتتاح رسمی رویداد بین المللی ‘تبریز ۲۰۱۸' فردا سه شنبه سفر دو روزه ای به تبریز خواهد داشت.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =