برگزاری اولین جشنواره بین‌المللی تئاتر در تبریز توسط بخش خصوصی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی از برگزاری اولین جشنواره بین‌المللی تئاتر در تبریز با موضوع «صلح جهانی» توسط بخش خصوصی خبر داد.

 به گزارش خبرآنلاین،رحیم شهرتی‌‌فر در نشست کمیته فرهنگی اجتماعی تبریز 2018 با تأکید بر ارزیابی برنامه‌های مدنظر برای سال 2018 اظهار داشت: باید براساس ارزیابی‌ها نقاط قوت و ضعف برنامه‌ها مشخص‌شده و دلایل آن به‌صورت دقیق بررسی شود.

وی با اشاره به‌ قرار داشتن در فصل تابستان افزود: فصل تابستان بهترین فرصت برای اجرای برنامه‌ها و جذب گردشگر بوده و با توجه به این مسئله، تبریز 2018 در این ماه‌ها باید نمود عینی پیدا کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی بابیان اینکه طی امسال رویدادهای فرهنگی بزرگی در خصوص مفاخر داشته و برگزار خواهد شد، اضافه کرد: برای اجرایی شدن برنامه‌های مدون همه دستگاه‌ها باید در مسیر مدار برنامه حرکت کرده و تلاش کنند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش مشروطیت در مردادماه سال‌جاری بیان کرد: شهر تبریز افتخارات بسیاری دارد که از جمله بزرگ‌ترین این افتخارها حضور مردم و مبارزان دوران مشروطیت در تبریز بوده و باید به بهانه سالگرد مشروطه این موضوع بیشتر مطرح‌ شده و مورد توجه قرار بگیرد.

شهرتی‌فر ادامه داد: موضوع مشروطیت یک موضوع ملی و تاریخی بوده و مربوط به شهر تبریز است و باید از این فرصت بزرگ بیشترین بهره را در راستای تبریز 2018 ببریم.

وی بابیان اینکه تبریز شهر اولین‌ها بوده و یکی از این اولین‌ها تشکیل اولین گروه‌های تئاتر و نمایش است، گفت: برگزاری جشنواره تئاتر در تبریز فرصتی مناسب برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر تبریز 2018 است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت مفاخر و شاعران بزرگی همچون صائب تبریزی و موضوع کنگره صائب تبریزی ادامه داد: هرچند مدفن صائب تبریزی در اصفهان بوده اما از خاک تبریز است و باید در برگزاری هرچه باشکوه‌تر این کنگره بیش‌ازپیش تلاش کرده و از این موضوع در راستای برنامه‌های تبریز 2018 بیشتر بهره‌مند شویم.

وی در با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی شمس تبریزی، گفت: شمس تبریزی افتخاری بزرگ برای ایران و تبریز بوده و امکانی بزرگ در دست استان است، چراکه پرآوازه‌ترین شخصیت در کشورهای اسلامی بوده و افراد بسیاری علاقه وافر به شمس دارند، با توجه به این موضوع کنگره بین‌المللی شمس تبریزی فرصتی مناسب برای دعوت از بزرگان و دوستداران شمس تبریزی به استان در کنار برنامه‌های تبریز 2018 خواهد بود.

شهرتی‌فر از برگزاری اولین جشنواره بین‌المللی تئاتر در تبریز با موضوع «صلح جهانی» توسط بخش خصوصی خبر داد و خاطرنشان کرد: ورود بخش خصوصی به عرصه فرهنگ بسیار مهم بوده و باید عرصه را برای حضور بخش خصوصی آماده کرده و از این حضور استقبال کنیم.

طرح تفصیلی برگزاری اولین جشنواره تئاتر بین‌المللی در تبریز توسط بخش خصوصی با محوریت «صلح جهانی» در این نشست با حضور اعضا به تصویب رسید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =