باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سردار سرلشکر باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح در جریان سفر به پاکستان با مقامات دولتی و نظامی این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد و خبر داد که ایران و پاکستان محصولات نظامی مشترک تولید خواهند کرد.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در دومین روز از سفر به پاکستان با «ممنون حسین»، رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری برگزار شد طرفین با اشاره به اشترکات فراوان دو کشور و نزدیک به هزار کیلومتر مرز مشترک بین ایران و پاکستان بر تقویت همکاری‌های بین دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کردند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران درباره این دیدار گفت: در این سفر درباره مسائل آموزش نظامی، آموزش خلبانی و آموزش عالی نظامی و سایر ابعاد آموزشی و رزمایش‌های نظامی و ارتباطات صنایع دفاعی بین دو کشور مذاکره می‌شود.
او بیان کرد: تلاش می‌کنیم محصولات دفاعی مشترک با پاکستان تولید کنیم که به عنوان محصول مشترک کشورهای اسلامی مطرح شود.
باقری همچنین با دریا سالار «ظفر محمود عباسی»، فرمانده نیروی دریایی پاکستان دیدار کرد. در این دیدار بر گسترش همکاری‌های دریایی بین ایران و پاکستان و افزایش رزمایش‌های دریایی بین نیروی دریایی دو کشور تاکید شد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که به دعوت فرمانده ارتش پاکستان به این کشور سفر کرده است با ژنرال «قمر جاوید باجوا»، فرمانده ارتش و ژنرال «زبیر محمود حیات»، رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
باقری و وزیر امور خارجه پاکستان نیز بر توسعه مناسبات مرزی و مبارزه با تروریسم تاکید کردند. در دیدار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با «عبدالله حسین هارون»، وزیر امورخارجه دولت انتقالی پاکستان دو طرف بر همکاری‌های مرزی و مبارزه با تروریسم به عنوان دشمن مشترک ایران و پاکستان تاکید کردند.

تروریست‌های افغانستان، تهدیدی برای همه کشورهای منطقه
سردار سرتیپ پاسدار رسول سنایی‌راد، مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا نیز دیروز با اشاره به ابعاد سفر سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به پاکستان و گفت‌وگو با مقامات نظامی این کشور، بیان کرد: معضل حضور گروه‌های تروریستی در مرزهای شرقی کشور و حمایت سرویس‌های اطلاعاتی خارجی از آنها در سفر سرلشکر باقری مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا با کمک دو کشور این مشکل حل شود.
او گفت: سفر هیات‌های نظامی هر دو کشور به منظور بررسی مشکلات امنیتی دفاعی و رفع آنها از گذشته تا به امروز ادامه داشته که آخرین سفر مربوط به دیدار فرماندهی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با مقامات پاکستانی بوده است.
سنایی‌راد بیان کرد: حضور تروریست‌ها قبل و بعد از عملیات خرابکارانه در خاک پاکستان و عدم کنترل و مهار این گروه‌ها توسط نیروهای نظامی و امنیتی پاکستان، سبب لطمه به روابط دو کشور خواهد شد و هدف از این سفرها جلوگیری از خدشه دار شدن روابط دو کشور است.
وی ادامه داد: گسیل تروریست‌های منطقه به افغانستان و استقرار آنها در این کشور و همچنین تحرکات جدید طالبان از تهدیدات مشترک هر دو کشور محسوب می‌شود که باید مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت از بروز بحران‌های جدید در منطقه جلوگیری شود.
مسئول سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا تأکید کرد: نقاط و ظرفیت‌های مشترک بین دو کشور بنای گفت‌وگوهای حال و آینده ایران و پاکستان است، همچنان که در حوزه مسائل منطقه‌ای اختلافاتی وجود داشته و ایران در برخی موارد انتقاداتی نسبت به عملکرد دولت پاکستان دارد.
سنایی‌راد در پایان اضافه کرد: پاکستانی‌ها زمانی در ائتلاف نظامی علیه یمن حضور داشتند و به تدریج از این ائتلاف کنار رفتند که در این رابطه هم در سفر سرلشکر باقری فضای گفت‌وگو و هشدار وجود دارد.

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =