۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰

براساس اعلام بانک استاندارد چارتر با تغییر استراتژی‌ و ارزهای جهانی، ین ژاپن که انتظار می‌رفت روند ضعیف خود را ادامه دهد،با رشد اقتصاد جهانی رو به بهبود می رود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سی ان بی سی،براساس اعلام بانک استانداردچارتر تا سال 2019 احتمالا تورم این کشور تا 2 درصد افزایش خواهد یافت.

اریک روبرتسون رییس بانک استاندارد چارتر گفته است:«حتی در شرایطی که دلار رو به ضعف است، نمی توانیم پیش بینی کنیم که قدرت ین افزایش می یابد.»

او گفت:« رشد خوب است؛ آنها از رشد جهانی سود می برند،از رشد منطقه ای بهره می برند،اما تورم کم است.نرخ تورم مواد غذایی در این کشور زیر یک درصد است.»

به گفته  رییس بانک استاندارد چارتر با رشد جهانی اقتصاد بازارهای مالی تثبیت می شوند و هنگامی که بازارها ثابت است،سرمایه‌گذاری چندانی صورت نمی گیرد.با این حال،اگرنگرانی های ژئوپلتیک یا  بازارهای مالی کم شود،ممکن است ین از این شرایط سود ببرد.

هاروهیکو کوردا رییس بانک مرکزی در این رابطه گفته که بانک مرکزی ژاپن با هدف تقویت سیاست های پولی این کشور رشد 2 درصدی در نرخ تورم را هدف گذاری کرده است.

اما این اتفاق درصورتی رخ خواهد داد که شینزوآبه نخست وزیر ژاپن از رسوایی مالی که در ماجرای فروش زمین پیش آمده،عبور کند.

رابرتسن می گوید:« دراین سناریو- که من آن را بدبینانه ترین سناریومی دانم- ین شاید تقویت شود.»

از زمانی که آبه سرکار آمده،سیاست های محرک مالیاتی و حمایت از رشد پول به شدت حمایت شده است،اما این سیاست منجر به کاهش ارزش ین شده است.

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =