نشست تحلیل تکنیک‌های کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، با حضور نمایندگان ستاد روحانی، رئیسی و قالیباف برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، نشست تحلیل تکنیک های کمپین های انتخابات ریاست جمهوری 96، با حضور و سخنرانی نمایندگان سه کاندیدای مطرح انتخابات 29 اردیبهشت، آقایان روحانی، رئیسی و قالیباف برگزار و عملکرد، راهبرد و تکنیک‌های کمپین‌های انتخاباتی کاندیداها در آن بررسی می‌شود.

در این نشست جهانبخش خانجانی، مدیر ستاد خبری حسن روحانی، حسین قربان‌زاده، مدیر مسئول روزنامه همشهری و از دست اندرکاران کمپین محمدباقر قالیباف و یکی از اعضای ارشد کمپین سید ابراهیم رئیسی شرکت و به عنوان گروهی از کارگردانان انتخابات پرشور و تلاطم انتخابات 29 اسفند، پشت صحنه رخدادهای انتخاباتی و روشهای به کار رفته در کمپین خود را شرح می دهند و فراز و فرود کمپین های انتخاباتی سه کاندیدای جریان ساز انتخابات اخیر، مورد کند و کاو قرار خواهد گرفت.

این نشست از سوی گروه سیاست نظری انجمن اندیشه و قلم با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز سه‌شنبه 27 تیرماه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در محل پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات به نشانی خیابان ولی عصر، نرسیده به میدان ولی عصر، خ دمشق، پلاک 9، برگزار می شود.

در پیش درآمد این نشست آمده است: امروزه انتخابات به یک کارزار کاملا حرفه‌ای تبدیل شده است. در این کارزار، داشتن سرمایه مادی، اجتماعی و انسانی ضرورتا به موفقیت منجر نمی‌شود؛ بلکه حرفه ای عمل کردن در مدیریت انتخابات و برنامه ریزی هدفمند و موثر، از دیگر عوامل ضامن پیروزی است. احزاب، گروه ها و افرادی که در انتخابات 29 اردیبهشت شرکت کردند و احزاب و افرادی که می خواستند پیروزی قبلی خودشان را حفظ کنند و آن را توسعه دهند، همگی به نگاهی چند لایه به انتخابات به مثابه امر کاملا پیشرفته و تخصصی نگاه کردند و کمیپن های متفاوت اجتماعی و سیاسی را حتی از ماه های قبل از انتخابات تدوین کردند.

در این انتخابات، با توجه به شبکه ای شدن جامعه ایران و تحولات زیرساختی از نظر اطلاع رسانی، نگاه تخصصی و حرفه ای به انتخابات، مستلزم تعریف گام به گام شروع حرکت تا رسیدن نقطه مطلوب و همچنین استفاده از رویکردهای تخصصی و بهره گیری از نیروهایی حرفه‌ای و به کارگیری فناوری های انتخاباتی و در یک کلام بهره گیری از کمپین های انتخاباتی تبلیغاتی بود که محمدباقر قالیباف، سید ابراهیم رئیسی و حسن روحانی، هر یک به نحوی سعی کردند با شکل دهی کمپین های تاثیرگذارتر و بهره گیری از نقاط قوت خود، پیروز انتخابات شوند.

با این مقدمه در نشست «تحلیل عملکرد و تکنیک‌های کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری»:
* در مرحله اول پیام های کمپین ها ملهم از بافت اجتماعی و ساختارهای سیاسی کشور، مورد تدقیق قرار می گیرند.
* در مرحله دوم نیز پیام کمیپن ها، و دلیل گزینش این پیام و شیوه تکثیر آن در رسانه ها و نوع هدف گذاری مخاطبان سید ابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف و حسن روحانی در انتخابات تبیین خواهند شد.
* در مرحله سوم فراز و فرود کمپین ها و انعطاف و تغییر جهت دهی های مقطعی و تاثیرپذیری آنها در طول فضای انتخابات به ویژه در سه هفته منتهی به انتخابات تحلیل می شوند.
* در آخرین گام نیز مناظره های انتخاباتی و الگوها و استراتژی های به کار رفته در مناظرات، به عنوان بخش اعظم انتقال پیام کاندیداها در طول فضای انتخابات بررسی خواهند شد.

گروه سیاست نظری انجمن اندیشه و قلم، این نشست را در راستای شفافیت بیشتر و هرچه علمی و اخلاقی تر شدن فرایند انتخابات در جمهوری اسلامی ایران ترتیب داده و حضور کلیه علاقمندان، به ویژه فرهیختگان و نخبگان را در این نشست گرامی می دارد.

21629

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =