تسنیم نوشت:حجت‌الاسلام سید محمود علوی در دیدار با ۴ صیاد آزاد شده اهل استان سیستان و بلوچستان از چنگال دزدان دریایی سومالی اظهار داشت: آزادی این ۴ صیاد ایرانی با یک کار پیچیده اطلاعاتی انجام شد.


وی ادامه داد: وزارت اطلاعات ایران، وظیفه خود می‌داند تا هرگاه برای یک شهروند ایرانی در هر جای دنیا مشکلی برایش پیش آمد، در جهت حل آن اقدام کند و تاکنون توفیقات زیادی در این زمینه داشته‌ایم که مردم نیز در جریان این امور هستند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: قبل از این موضوع،کار آزادسازی  آقای نیکبخت وابسته نظامی ایران در یمن را انجام دادیم  که این کار هم  با عملیات پیچیده اطلاعاتی انجام شد.

حجت‌الاسلام علوی تأکید کرد: در آزادسازی آقایان دولت‌زاده و تنیده، چون سر و کارمان یا با دستگاه های اطلاعاتی یا با وزارت خارجه بود، کار شاقی بود اما به شاقی آزادشدن آقای نیک بخت نبود.
 
وی اضافه کرد: ما یک مذاکرات نفس‌گیر با آمریکایی‌ها برای مبادله زندانیان داشتیم که منجر به استرداد یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون دلار پول کشورمان به کشور جمهوری اسلامی شد، اما آنجا طرف صحبتمان باز هم دستگاه‌های حکومتی بود، اما در این مورد و برای آزادسازی صیادان گرفتار در چنگال دزدان دریایی سومالی، دولتی در کار نبود.

وزیر اطلاعات یادآور شد: خود حکومت سومالی هم نقطه مقابل این دزدان دریایی بود و با آن‌ها درگیر می‌شد و تعدادی از ملوانان دستگیر شده توسط دولت سومالی آزاد شدند. برای آزادی این عزیزانی که در اختیار دزدان دریایی سومالی بودند، نه از طریق سرویس‌های اطلاعاتی و نه از طریق حکومت نمی‌توانستیم با آن‌ها مذاکره کنیم. چرا که طرف مقابل ما دزدان دریایی بودند. این بود که کار سنگین اطلاعاتی باید انجام می‌شد.

حجت‌الاسلام علوی تأکید کرد: از سال ۹۴ که این صیادان توسط دزدان دریایی سومالی دستگیر شدند وزارت اطلاعات کار خود را آغاز کرد، ولی در سال گذشته که رئیس جمهور به چابهار رفت و در آنجا خانواده‌های این عزیزان از رئیس جمهور برای آزادی آنان درخواست کردند؛ رئیس جمهور هم برای آزادی این صیادان دستور دادند لذا کار جدی‌تر و سنگین‌تری را برای آزادی این صیادان در دستور کار قرار دادیم و خدا را شکر که در آستانه روز قدس شاهد آزادی این عزیزان هستیم.

وی یادآور شد: امیدوارم همانطور که شاهد آزادی این عزیزان بودیم، شاهد آزادی قدس شریف در روز قدس نیز باشیم. این عزیزان از دست دزدان دریایی آزاد شدند و انشاالله قدس شریف نیز از دست اشغالگران آزاد شود.

وزیر اطلاعات عنوان کرد: امروز علیرغم اینکه صهیونیست‌ها عربده‌هایی را سر می‌دهند، اما مطالعه رفتارشان نشان می‌دهد همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: آن‌ها از سر استیصال این عربده‌ها را سرمی‌دهند.

وی با بیان اینکه روز قدس سال به سال ضربه تعیین‌کننده‌ای بر پیکر صهیونیست‌ها وارد کرده است افزود: مشت‌های گره کرده و صفوف به هم پیوسته مردم در روز قدس در سطح جهان، صهیونیست‌ها را به زانو درآورده است.

حجت‌الاسلام علوی گفت: در سال‌های گذشته هر سال صهیونیست‌ها سعی می‌کردند دست به اقدامی بزنند که یک موج خبری داشته باشد تا موج خبری روز قدس را تحت‌الشعاع قرار دهد و اقداماتی همچون هواپیماربایی، آتش‌زدن قرآن و یا پراکندن اخبار دروغ را در دستور کار خود قرار می‌دادند که همه این‌ها نشان می‌دهد آن‌ها نسبت به روز قدس حساس هستند.

وزیر اطلاعات یادآور شد: همین که دشمن نسبت به روز قدس حساس است، باید انگیزه‌ای باشد که بیشتر به مسئله قدس توجه کنیم و با تمام توان خود و در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب و لبیک به دعوت ایشان در صفوف فشرده در روز قدس شرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با حضور در روز قدس این پیام را به جهان مخابره کنیم که علیرغم همه تحریم‌ها، فشار‌ها و توطئه‌هایی که علیه ملت ایران می‌اندیشند تا این کشور از مواضعش عقب برانند، اما ملت ایران همچنان با صلابت، استقامت، پایمردی و با هدایت‌های رهبری و همگامی همه مسئولان و همراه با سایر مردم جهان روز قدس، آزادی قدس را فریاد می‌زنند و انشاالله شاهد آزادی قدس در آینده نه چندان دور باشیم.

1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 782007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =