ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا جلسه توجیهی امروز چهارشنبه برای سناتورها درباره توافق با کره‌شمالی را به صورت غیرمنتظره لغو کرد.

به گزارش شبکه ان‌بی‌سی، رهبران سنای آمریکا اطلاع داده‌اند که جلسه با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مجددا برای هفته‌ آتی برنامه‌ریزی می‌شود اما هنوز تاریخی برای آن اعلام نشده است. پمپئو هم هنوز متعهد نشده است که جلسه‌ای برای کمیته روابط خارجی سنا بگذارد که مسوول بررسی هرگونه توافقی است.

سناتور باب کورکر، رئیس این کمیته به ان‌بی‌سی گفت: در حال رایزنی برای تعیین تاریخ مشخص و موارد دیگر هستیم و امیدواریم که او به زودی به اینجا بیاید اما همواره تعیین زمان مشخص برای یک وزیر خارجه سخت بوده است.

یک سخنگوی میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا گفت این مقام اظهارنظری نکرده است. با این حال یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید آنها جلسه را لغو نکردند اما یک زمان مشخص که مورد توافق طرفین باشد، پیدا نشد. این سخنگو گفت: به دنبال تعیین زمان دیگری هستیم. در همین حال وزیر خارجه تماس‌هایش را با کنگره ادامه می‌دهد. او به رایزنی‌ها ادامه می‌دهد تا اعضای کنگره مطلع باشند.

انتظار می‌رود که کنگره نقشی اساسی ایفا کند و به سوالات بسیاری که درباره جزئیات اصلی توافق با کره‌شمالی دارد، پاسخ داده شود. پس از توافق ۱۲ ژوئن در سنگاپور بسیاری از اعضای کنگره خواستار توضیح پمپئو درباره جزئیات شدند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =