کورش کشمیری

واژه ای تبلیغاتی با عنوان حمایت كردن را سال‌هاست بانیان امور فرهنگی و هنری در رابطه با هنرمندان اظهار می كنند و در بسیاری موارد بدون آنكه بدانند چه حمایتی، در چه جهتی و از كدام رشته های هنری می خواهند به عمل آورند در مصاحبه ها و سخنرانی ها، به وفور از مسئولین امر این اصطلاح را شنیده ایم و می شنویم.

اما واقعا آیا مسئولین می توانند از هنرمندان حمایت كنند و یا اساسا هنرمندان نیازی به حمایت مسئولین امر دارند یا خیر؟

به عنوان كسی كه سال ها در عرصه هنر فعالیت داشته ام به صراحت می گویم هنرمندان به عنوان فرهیخته ترین قشر هر جامعه ای هیچ نیازی به حمایت هیچ كسی به خصوص حمایت های تبلیغاتی ندارند اما...

شعار به اصطلاح حمایت از هنرمندان با توجه به این كه در سال حمایت از كالای ایرانی نیز قرار گرفته ایم شاید بهانه ای باشد كه مسئولین در پی حمایت از آثارهنرمندان قرار گیرند و حداقل در طول همین یك سال كه شده برای به اجرا در آوردن این شعار حمایتی همت بگمارند.

خطاب سخنم به مسئولین محترم امر است؛

همانطور كه بعرض رساندم هنرمندان كمترین نیازی به حمایت، آنگونه كه تلقی شما عزیزان است، ندارند و یا واضح تر بگویم بهترین حمایت شما از ایشان اینست كه كاری به كارایشان نداشته باشید و یا حداقل محدودیت های سلیقه ای را كه متاسفانه طی چند دهه برای هنر بوجود آمده است و در غالب موارد هیچ توجیه منطقی نیز ندارد از سر راه آنها بردارید كه شاید این بهترین و عملیاتی ترین راه حمایت شما از هنر و هنرمندان باشد.

مسئولین محترم؛

این حقیر به عرض شما می رساند كه بیشتر از آنچه شما گمان می برید هنرمندان به حمایت و پشتیبانی شما نیاز دارند، این شما هستید كه به حمایت هنر و هنرمندان نیازمندید. كه قدما فرموده اند:

غیر از هنر كه تاج سر آفرینش است

دوران هیچ سلطنتی پایدار نیست

به عنوان یكی از كمترین های جامعه، به مسئولین و مدیران در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری شهر و كشور خود پیشنهاد می دهم یك گروه هفت یا هشت نفره از هنرمندان مجرب كه می شناسید و یا به شما معرفی می شوند را در نظر بگیرید و حداقل هر دو هفته یك بار با آنها جلسه و جلساتی بگذارید و سعی كنید در این نشست ها، توصیه ها و راه كارهای آنها را به كار ببندید.

آنگاه متوجه خواهید شد مدیران در راستای رسیدن به مدیریت خلاق تا چه اندازه به هنرمندان نیازمند و وابسته اند.

خاطرنشان می كنم یكی از زیر ساختی ترین اقدامات مدیران برای رسیدن به خلاقیت، بهره گیری از تجربیات هنرمندان و بكارگیری هنرمندان در حلقه مشورتیشان می باشد.

در پایان باید تاكید كنم هنرمندان، پرارزش ترین سرمایه های اجتماعی ملت ها در اعصار مختلف بوده و هستند و تجربه تاریخی نشان داده است این قشر بیشترین تاثیر را در ایجاد تحول های سازنده و خلاق در جوامع مختلف داشته اند. یكی از محوری ترین و نزدیك ترین راه ها برای رسیدن به تحول، تغییر نگرش مدیران نسبت به هنر است و مدیران با شناختن پتانسیل های هنری در منطقه و كمك گرفتن از ظرفیت های هنری موجود، می توانند زمینه های ایجاد تحول را در جامعه رقم بزنند.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =