شرق نوشت: آیت‌الله جوادی‌آملی در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی شرق استان تهران گفت: «اولین وظیفه نیروی انتظامی این است که کشور را امن کند، نه امنیتی! عنایت ما باید به امن‌کردن کشور باشد؛ کشوری امن است که اکثریت قاطع مردم آن نه بیراهه بروند و نه راه کسی را ببندند».

 او تأکید کرد: «مردم را با فشار ساکت‌کردن نتیجه تلخي دارد، لذا باید با نشاط مردم را ساکن، نه ساکت کرد! ما باید بین سکوت و سکون فرق بگذاریم. آن سکینت است که پشتوانه ملت است و ما باید آن را در جامعه ایجاد کنیم». این مرجع تقلید ادامه داد: «در قرآن کریم ذات اقدس الهی فرمود هرگز خدا شما را تنها نمی‌گذارد، برای اینکه شما مجاهدت کردید، براي اينکه شما کار کرديد، ملت بي‌کار را خدا رها مي‌کند، ملتي را که کار کرد، خدا فرمود من شما را رها نمي‌کنم».

او افزود: «در اين بخش‌هاي قرآن کريم، ذات اقدس الهي فرمود سستي به خود راه ندهيد: (لاَ تَهِنُوا)، سپس می‌فرماید (وَ تَدْعُوا إِلَی السَّلْمِ)، این (تَدْعُوا) مجزوم به همان لای ناهیه است؛ یعنی پیشنهاد سازش ندهید، چرا؟ برای اینکه (وَ أَنتُمُ الأعْلَوْنَ)، دست شما بالاست، چرا دست شما بالاست؟ بخش چهارم این است که (وَ اللَّهُ مَعَكُمْ)، وقتی خدا با یک ملتی باشد، آن ملت قطعا پیروز است. بخش پنجم آیه تبیین می‌کند چرا خدا با شماست و با دیگری نیست؟ برای اینکه شما شهید و جانباز و آزاده دادید؛ (وَ لَن یتِرَكُمْ أَعْمَالَكُمْ) اینها سرمایه ما هستند».

آیت‌الله جوادی‌آملی با تقدیر از نیروی انتظامی در مبارزه با جرائم اقتصادی و در نتیجه امن‌کردن جامعه، گفت: «ما خوشحال هستيم که نيروي پربرکت ناجا، مفاسد اقتصادی را کشف مي‌کند که کشور را از لرزه به‌در مي‌آورد و به این وسیله بازار که ملتهب است و امنيتي، می‌شود امن و ما مي‌خواهيم هميشه اين‌طور باشد. ما وظيفه‌مان اين است که قدرداني کنیم».

او ادامه داد: «شما باید چپاولگرها را شناسایی کنید و قبل از اینکه آنها شروع به کار کنند، شما عزیزان توطئه آنها را خنثی کنید، نه اینکه تنها کشف جرم کنید، بلکه باید دفع جرم کنید. در حقیقت باید جُرم را جلوگیری کنیم نه اینکه تنها جرم واقع‌شده را کشف کنیم».

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 793741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =