۰ نفر
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴

هر حرکتی امروز برای وحدت انجام شود در راستای اقتدار ملی و اقتدار نظام است بنابراین این روحیه و رویکرد باید بیشتر منعکس شود که همه حامی وحدت و انسجام و گفت‌وگو هستند و می‌خواهند این مسیر تقویت شود.

محمدتقی رهبر *

برای وحدت و انسجام نیروهای انقلاب اسلامی هر وسیله، عامل و حرکتی انجام شود که خروجی آن تنش‌زدایی و اتحاد ملی فعالان سیاسی باشد، خوب است. برای نیل به این مقصود فرقی نمی‌کند چه کسی پیش‌قدم شود، امروز خیلی لازم است که عده‌ای شخصیت‌های معتدل و منطقی وارد صحنه شوند و میان افراد میانجی‌گری کنند.

این‌قدر چالش در جامعه وجود دارد که نه تنها نباید اختلافات را دامن زد بلکه باید برای رفع اختلافات بکوشیم. معتقدم اختلافات ما ریشه‌ای نیست. جامعه روحانیت و روحانیون، اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان همه از انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی، ایران و ملت می‌گویند.

با توجه به اوضاع کشور و جهان و رویارویی دشمن با ما، به نظر من یکی از کارهای اساسی جامعه روحانیت مبارز، جامعه مدرسین و روحانیون باید دعوت به هم‌گرایی فعالان سیاسی باشد. همه با هم برادریم و حالا یک اختلاف جزئی هم داریم که طبیعی است. ما در این اوضاع و احوال نباید هم‌دیگر را از درون تضعیف کنیم.

در مجموع هر حرکتی امروز برای وحدت انجام شود در راستای اقتدار ملی و اقتدار نظام است بنابراین این روحیه و رویکرد باید بیشتر منعکس شود که همه حامی وحدت و انسجام و گفت‌وگو هستند و می‌خواهند این مسیر تقویت شود.

گفت‌وگو برای هم‌گرایی ملی خیلی موثر است. از این جناح و آن جناح چهار نماینده با هم می‌نشینند و درباره موضوعات مختلف کشور صحبت می‌کنند، چای می‌خورند و هر کدام حرف و نظر خود را بیان می‌کنند. این اتفاق موجب نزدیک شدن دیدگاه‌ها به یکدیگر می‌شود.

* عضو جامعه روحانیت مبارز

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =