۰ نفر
۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴

رسانه های خبری افغانستان ساعاتی پیش خبر دادند تاجیکستان مرز این کشور را بمباران کرده است. یک مقام دولت افغانستان گفت هشت شبه‌نظامی طالبان در بمبارانی که از سوی نیروی هوایی تاجیکستان در نواحی مرزی افغانستان صورت گرفته، کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تاجیکستان مرز افغانستان را بمباران کرده است. به گزارش اخبار محلی افغانستان در ولایت تخار در شمال شرق افغانستان تایید کرده که دو فروند جنگنده تاجیکی صبح امروز مناطق مرزی میان افغانستان و تاجیکستان را بمباران کرده‌اند.

جواد هجری، سخنگوی والی تخار به خبرنگار بی‌بی‌سی در این ولایت گفته است که در این بمباران شش نفر کشته شده‌اند که همگی افراد طالبان و قاچاقبران مواد مخدر بوده‌اند.

او گفته که این بمباران بدون هماهنگی افغانستان و در یک جزیره رودخانه‌ای در ولسوالی درقد اتفاق افتاده است.

به گفته این منبع محلی، شب گذشته قاچاقچیان مواد مخدر و افراد گروه طالبان در این جزیره با هم درگیر شدند که به دلیل تیراندازی آنان دو سرباز مرزی تاجیکستان که در آن طرف مرز مستقر بودند، کشته شدند. در واکنش به این حادثه جنگنده‌های تاجیکی صبح امروز این جزیره را بمباران کرده‌اند.

ولسوالی درقد در یک جزیره رودخانه‌ای، در مرز تاجیکستان و افغانستان مدت زیادی است که در کنترل نیروهای طالبان است.

این ولسوالی یکی از مسیرهای اصلی انتقال مواد مخدر به کشورهای آسیای میانه است.

این جزیره در شمال ولایت تخار در بین رودخانه آمو واقع شده که آن طرف آن کشور تاجیکستان واقع شده است.

دسترسی طالبان به این جزیره می‌تواند دسترسی آنان را به آسیای میانه ساده‌تر کند.

در همین حال خبرگزاری ایرنا گزارش داد: به گفته خلیل عاصر یک مقام دولتی افغانستان، بمباران استان تخار توسط نیروهای تاجیکستانی بعد از حمله نیروهای طالبان به جنوب کشور تاجیکستان و کشته شدن دو تن از نیروهای مرزی این کشور اتفاق افتاد.

به گفته مقامات افغانستانی، تاکنون مشخص نیست که جنگنده های امروز متعلق به کشور تاجیکستان هستند یا روسیه؟
طبق اطلاعات بدست آمده، در پی بمباران صورت گرفته هشت نیروی گروه تروریستی طالبان کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری طلوع نیوز افغانستان نیز اعلام کرد : علاوه بر بمبران انجام شده، مرزبانان تاجیک به مدت چهار ساعت
بخش‌های از شهرستان درقد را با موشک‌ آماج حمله قرار دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز خبر بمباران مرز افغانستان را منتشر کرده است.

طالبان نیز درگیری و مورد حمله قرارگرفتن نیروهای خود توسط جنگنده های تاجیکستانی را تایید کرده است. این بمباران هنوز از سوی مقامات روسی یا تاجیکستانی تایید نشده است.

مقامات مرزبانی تاجیکستان می‌گویند، که طبق اطلاعات واصله حمله روز 26-ام آگوست ( چهارم شهریور) به جنگلبانان تاجیک در حدود ناحیه فرخار واقع در مرز با ولایت تخار افغانستان، از سوی طالبان صورت گرفته است. در این حمله دو نفر کشته و یک تن زخمی شدند.

تاجیکستان با افغانستان 1400 کیلومتر مرز دارد و مقامات تاجیک می‌گویند، که این مرز از سوی گروههای قاچاقچی و و تروریستی با تهدید مواجه است.

ریاست مرزبانی تاجیکستان می‌گوید، که در حال حاضر وضعیت در مرز با افغانستان آرام است و برای نظارت بیشتر، نیروهای جدیدی به منطقه مرزی اعزام شده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 800127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =