۰ نفر
۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۵

نماینده لرستان در خانه کشاورز ایران گفت: متاسفانه هزینه های تولید محصولات کشاورزی بسیار بالاست اما قیمت ها همچنان ثابت است و نسبت به 5 سال گذشته قیمت تضمینی بعنوان مثال( نخود) نه تنها افرایشی نداشته بلکه زیر قیمت هم بوده و ثابت مانده است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، سید بهزاد والیزاده با انتقاد از وضعیت ادوات کشاورزی کشاورزان استان اظهار داشت: کشاورزی در حال حاضر نیاز به نواوری دارد و بایستی از تکنولوژی روز برای کشاورزی روز استفاده کرد اما ادوات مورد استفاده کشاورزان لرستانی قدیمی هستند و وضعیت مکانیزاسیون کشاورزی لرستان مستهلک بوده که موجبات گله مندی و اعتراضات کشاورزان فراهم اورده که در این راستا ادوات کشاورزی نیاز جدی به نوسازی و بازسازی دارند.

وی گفت : مسولان جهاد کشاورزی ان چنان که باید و شاید نتوانستند در حل مشکلات کشاورزان موثر باشند و کشاورزان لرستانی با مشکلات زیادی روبرو هستند و از این رو توسعه بخش کشاورزی با چالشهای زیادی مواجه می باشد.

عدم نظارت بر ورود کشاورزان غیربومی به استان


نماینده خانه کشاورز استان در شورای مرکزی خانه کشاورز کشور همچنین از عدم نظارت مسولان بر کشاورزان غیربومی انتقاد کرد و افزود : کشت سیب زمینی یکی از محصولات ابدوست است که کشت ان مستلزم مصرف اب زیادی است که متاسفانه کشاورزان غیربومی زیادی به منطقه وارد شدند و بدون هیچ نظارتی از سوی مسولان اقدام به کشت سیب زمینی در لرستان می کنند که البته بدلیل عدم نظارت صحیح باعث بروز بیماریهای زیادی نیز میشوند.

وی همچنین گفت: در خصوص کشاورزان غیربومی و اعتراض کشاورزان لرستانی علاوه بر منطقه دلفان کشاورزان منطقه بیرانشهر و دیگر مناطق استان نیز بشدت معترض هستند .

کاهش شدید آبهای زیرزمینی

سید بهزاد والیزاده در پایان گفت: ابهای زیرزمینی بشدت در حال کاهش است و در این حوره با چالشهای اساسی مواجه هستیم که بعلت ضعف مسولان در بحث نظارت این رویه نادرست رو به افزایش است.

در این روزها که شاهد چالشهای مدیریتی در جهاد کشاورزی استان هستیم سکوت معنادار مسولان ارشد استان در این زمینه در نوع خود قابل تامل است!!

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =