اصلی ترین سوال این است، چرا حاضر به طی شدن مسیر قانون نبودید و از دادن جواب صریح چه در محضر دستگاه قضایی و چه در رسانه درباره جزئیات پرونده و ارتباط و همکاری نزدیکتان با مسعود کشمیری طفره می روید؟

آقای حجاریان به تازگی سخنانی درباره پرونده انفجار نخست وزیر در 8 شهریور 1360 بیان داشته اند. در ضمن آن سوالاتی را مطرح کرده اند که به عنوان فردی که سالها در این خصوص از مطالعات کتابخانه ای تا مصاحبه با چهره های موثر آن داشته ام و مقالات و کتابی منتشر کرده ام؛ خود را مخاطب آن یافتم و جواب آن را جهت رفع ابهام در ادامه می آورم؛ متقابلا برای بنده هم سوالاتی مطرح شد که امیدوارم ایشان پاسخ دهند.

1- به خوبی به موضوع شکل گیری کمیته ستاد مشترک اشاره کرده اید. نقش مسعود کشمیری در پروژه هایی همچون کودتای نوژه چه بود ؟ اقدامات علیه افراد به امضای وی تا چه تاریخی همچنان تعقیب می شد؟ با حمل بر صحت گفتار شما، با افشای چهره کشمیری و فرار وی از کشور، در ماه های بعد نباید در دستورات وی بازنگری می شد؟ و سوالهای متعددی که در کتاب بود و پاسخ ندادید.

2- فرموده اید «دستخط و یادداشت امام (ره) را ببینید. برگ آخر پرونده تقریر امام است.» بنده از هر کس که توانستم سوال کردم، از جمله حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ؛ هیچ یک دستخطی از امام سراغ نداشتند. ممکن است آن دستخط را منتشر بفرمایید؟

3- پرسیدید چرا درباره حزب جمهوری اسلامی چنین نکردند. فارغ از این ادعا که پرونده ای برای انفجار حزب جمهوری اسلامی تشکیل نشده است که به دلیل شاکی بودن خانواده ما به عنوان یکی از خانواده شهدای انفجار، خبر قطعی از کذب بودن آن دارم، اما دلیل کتاب چاپ نشدن برای آن روشن است. اولا مسئول گزینش کلاهی شهید جواد مالکی بوده است که خود در این پرونده شهید شد، ثانیا کسی برای او جسدسازی نکرد و او را شهید معرفی نکرد. ثالثا کسی به منزل او نرفت و با ادعای کمیته رسیدگی اسناد و مدارک را بدون حکم قضایی جمع نکرد. رابعا نفوذ کلاهی بعد از انفجار بمب ادامه نداشت و اثر امضا ی او تداوم نیافت. خامسا ردپای او در پرونده های متعدد امنیتی مشاهده نمی شد، درست برعکس کشمیری که در پرونده هایی همچون تبرئه عوامل آمریکا در 17 شهریور، جلوگیری از انهدام رادیو منافقین ، انحراف در رسیدگی به کودتای نوژه و زمینه سازی برای حمله صدام به کشور و ... مشارکت داشت.

4- در جایی دیگر برای اثبات این مدعا، به خبرنگاری اطلاعات غلطی درباره پدر کلاهی داده بودید. آنچه در پرونده ایشان آمده، نام وی محمدرضا کلاهی صمدی متولد 1338 دارنده شماره شناسنامه 1251 و فرزند حسن قید است. آیا این اطلاعات غلط است و فردی که نام برده بودید پدر وی می باشد؟

5- آیا درست است شما با تقی محمدی در آستانه بازداشتش دیدار داشتید و او به خاطر انتظاری که شما از او داشتید عصبانی شده است؟ علت این دیدار چه بود و چه درخواستی از او داشتید؟

و از همه مهمتر، چرا حاضر به طی شدن مسیر قانون نبودید و از دادن جواب صریح چه در محضر دستگاه قضایی و چه در رسانه درباره جزئیات پرونده و ارتباط و همکاری نزدیکتان با مسعود کشمیری طفره می روید؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 609920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =