مهر نوشت: رئیس اداره فرهنگ گلپایگان گفت: نخستین جشنواره ملی کباب گلپایگان طی آیینی با حضور مسئولین کشوری و استانی در ۳۱ خردادماه برگزار و مقدمات معرفی و جهانی شدن آن کلید می خورد.

سعید ضابطی شامگاه یکشنبه در نخستین نشست رسانه ای جشنواره ملی کباب گلپایگان، اظهار داشت: با هماهنگی و برنامه ریزی ستاد، این جشنواره در تاریخ ۳۱ خردادماه سال جاری در گلپایگان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مطابق با برنامه ریزی دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گلپایگان طی سال جاری روز پنج شنبه ۳۱ خردادماه در قالب ستاد با ریاست فرماندار و هماهنگی هشت کمیته شامل؛ برنامه ریزی، پشتیبانی و تدارکات، روابط عمومی و تبلیغات، علمی و محتوا، تشریفات، اسکان و امنیت و حراست و هر کدام با مسئولیت یکی از مدیران ادارات شهرستان، جشنواره ملی کباب گلپایگان برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان با اشاره به سمت مسئولین کمیته های برگزاری جشنواره ملی کباب گلپایگان با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره تنها مختص به معرفی کباب گلپایگان نخواهد بود، افزود: این جشنواره با هدف شناساندن پتانسیل ها، ظرفیت ها و قابلیت های گلپایگان در سطح ملی برگزار می شود و اگر به خوبی با همکاری و هماهنگی دستگاه های بخش خصوصی و دولتی اجرا شود در سال های آینده نیز برگزاری آن حتمی است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان در صدد ثبت کباب گلپایگان در آثار میراث ناملموس است، اظهار کرد: امیدواریم تا زمان باقی مانده به برگزاری این جشنواره در نشست های دیگر به جزئیات بیشتر و برنامه ریزی ها با اصحاب رسانه بپردازیم.

ضابطی از طراحی و انتخاب لوگوی برگزاری جشنواره ملی کباب گلپایگان از بین ۲۰۰ طرح و اثر ارسالی خبر داد و افزود: پس از جمع بندی صورت گرفته به وسیله اعضای کمیته ها و مسئولین برنامه ریزی این جشنواره طرح لوگوی آن انتخاب و مورد تأیید قرار گرفت که از این طرح در برنامه ریزی ها و امور جشنواره استفاده خواهد شد.

ثبت مهارت پخت کباب گلپایگان در فهرست آثار ملی
در ادامه مصطفی قانونی رئیس نمایندگی میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان با اشاره به اینکه در جشنواره ملی کباب گلپایگان به غیر از معرفی کباب به دیگر ویژگی های این شهرستان در بحث گردشگری پرداخته خواهد شد، افزود: برگزاری جشنواره ها عامل مهمی به عنوان جذب گردشگر محسوب می شود و شناسایی نقاط ضعف و قوت فرایندهای گردشگری نیز در این جشنواره مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مسئول تشریفات جشنواره ملی کباب گلپایگان بیان داشت: هدف نهایی دست اندرکاران برگزاری جشنواره ملی کباب گلپایگان، معرفی شهرستان به عنوان شهری است که مهد تمدن چندین هزار ساله با توجه به آثار باستانی متعدد و نیز یکی از شهرستان های سرآمد در پخت کباب است و به دنبال آن هستیم مهارت پخت کباب گلپایگان را در فهرست آثار ملی به ثبت برسانیم.

معرفی شرکت های گلپایگانی با برند کشوری در جشنواره ملی کباب
در ادامه رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گلپایگان، با بیان اینکه مسئولین دست اندرکار این جشنواره استفاده از توان و ظرفیت خبرنگاران را در عرصه های مختلف به ویژه این آیین به عنوان فرایند رو به رشد امور شهرستان مورد نیاز می دانند، اظهار داشت: برگزاری نخستین جشنواره ملی کباب گلپایگان طی نشست های طولانی دست اندرکاران، برنامه ریزی شده و در راستای پویایی هر چه بیشتر پیش بینی های لازم در جهت اجرای آن مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته است.

محسن اتحادی با تأکید بر اینکه اولین جشنواره ملی کباب گلپایگان با شناسایی نقص های احتمالی طی سال های آینده با نظم و رفع مشکلات احتمالی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: بحث های مختلف از جمله انتخاب اسپانسر برگزاری جشنواره کباب که در سطح ملی و به صورت کشوری برگزار می شود با معرفی شرکت های بزرگ صنعتی شهرستان که برند کشوری دارند از جمله شرکت های پلیمری، لبنیاتی و ... همراه خواهد بود.

مسئول برنامه ریزی ستاد جشنواره ملی کباب گلپایگان بیان داشت: هماهنگی های لازم در راستای برگزاری این جشنواره با دستگاه های خدمات رسان آب، برق، گاز و ... صورت گرفته و مجوزهای امنیتی آن نیز اخذ شده است و همچنین از میهمانان و مسئولین رده های مختلف کشوری و استانی نیز از سوی نماینده شهرستان در مجلس برای حضور در جشنواره دعوت شده است.

وی در پایان یادآور شد: بازدیدهای اساسی در راستای انتخاب محل برگزاری جشنواره از سه الی چهار مکان مناسب صورت گرفته است که در این خصوص بهترین مکان به لحاظ وجود تمامی امکانات مورد نیاز نهایی خواهد شد و تبلیغات گسترده ای در سطح شهرستان با همکاری مجموعه های مدیریتی صورت خواهد گرفت و در حال رایزنی با مجریان مناسب و گروه های مختلف هنری برای برگزاری جشنواره کباب گلپایگان هستیم.

عرضه هنر پخت کباب در نخستین جشنواره ملی کباب گلپایگان
در ادامه حسین ثمری، رئیس اتحادیه اغذیه و مواد پروتئینی و دبیر نخستین جشنواره ملی کباب گلپایگان نیز با اشاره به فعالیت ۸۵ واحد صنفی کبابی، ۱۰ رستوران و ۷ تالار پذیرایی در شهرستان گلپایگان اظهار کرد: در این جشنواره جمعی از کباب پزان، هنر پخت کباب را به بازدیدکنندگان جشنواره عرضه خواهند کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =