فرماندهان ارشد نظامی اعم از فرماندهان ارتش و سپاه در راهپیمایی روز قدس حضور پررنگی داشته و خط و نشان‎هایی برای رژیم غاصب اسرائیل کشیدند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری‎ها، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: امروز وحدت مسلمان نمایان تر شده است و بازی انتقال سفارت امریکا به قدس نمی تواند آرمان مسلمان را دچار خدشه کند و این عواملی است که باعث فروپاشی رژیم صهیونیستی می شود.

سردار حسین دهقان مشاور مقام معظم رهبری در امور وزارت دفاع نیز در حاشیه این مراسم گفت: شیطان بزرگ با همکاری کشورهای مرتجع منطقه حرکت جدیدی را برای تثبیت رژیم کودک کش صهیونیستی آغاز کرد و انتقال پایتخت اسرائیل به بیت المقدس گام بلندی در راستای همین طرح اسرائیلی‌ها است.
وی با باین اینکه یقینا ملت‌های مسلمان و ملت فلسطین اجازه نخواهند داد که توطئه شوم آنها به نتیجه برسد، گفت: حرکت عظیم مردم ما و ملت‌های جهان در حمایت از ملت فلسطین این پیام را به سیاستمدار تاجری که نه امنیت و نه تاریخ نخوانده و نمی‌داند، رسانده است.

همچنین امیر سرتیپ پوردستان رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش نیز بر قدرت دفاعی و موشکی کشور گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، قدرت موشکی ایران قابل دفاع نیست و ما در این خصوص هیچ مذاکره و سازشی با دشمنان نداریم و تلاش می کنیم، تا بتوانیم با استفاده از دانشمندان کشور که بسیار سریع ایده را تبدیل به محصول می کنند، قدرت های موشک های کشور را مبتنی بر نیازها بالا ببریم.

پوردستان با بیان این که دکترین سیاست های نظامی کشور، دفاعی است، گفت: ما در طول سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشان دادیم، که اهل تجاوز به هیچ کشوری نیستیم و اگر به دنبال موشک هستیم، می خواهیم برای دفاع از آن ها استفاده کرده و در کشورهایی که خیال خام برای تجاوز به کشورمان را دارند، بازدارندگی ایجاد کنیم.

امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز گفت: ما امروز به خیابان‌های شهر آمدیم تا با شعار مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا، فریاد مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانیم.
وی با بیان اینکه روزشمار عمر منحوس رژیم نامشروع صهیونیستی در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش نصب شده است، عنوان کرد: ما اعتقاد داریم هر روز که می‌گذرد یک روز از عمر این رژیم جنایتکار و کودک کش کم می‌شود.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر از بین رفتن رژیم صهیونیستی در ٢٥ سال آینده گفت: ما این بیان آقا را در نیروی زمینی ارتش به صورت یک روز شمار در آورده‌ایم و اعتقاد داریم هر روز که می‌گذرد یک روز از عمر اسراییل کم می‌شود. انشاالله با پای کار آمدن همه مسلمانان، رژیم صهیونیستی کمتر از ٢٥ سال آینده از بین خواهد رفت.
وی یادآور شد: کمک‌های ما به فلسطین مادی و معنوی است و ما همواره آماده مقابله با رژیم صهیونیستی هستیم.

امیر صباحی‌فرد فرمانده جدید قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش نیز با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود فرمودند راهپیمائی امسال روز جهانی قدس بهتر از سال‌های گذشته خواهد بود و ملت ایران فرمان ایشان را روی چشم گذاشته و مانند همیشه وارد میدان شدند. ما سربازان رهبرمعظم انقلاب بوده و همواره منتظر فرامین فرماندهی معظم کل قوا هستیم.
وی در خصوص پیام حضور مردم در این راهپیمائی گفت: در همه مذاهب و مکاتب، زن و کودک جایگاه ویژه ای دارند اما در رژیم جعلی صهیونیستی به زنان و کودکان بی پناه رحم نمی‌شود. این رژیم، یک رژیم کودک‌کش و وحشی است و باید با آن به زبان خودش یعنی زبان زور سخن گفت. ملت ایران به هیچ عنوان از آرمان فلسطین کوتاه نمی‌آیند و به فرموده مقام معظم رهبری اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و مسلمانان به زودی در قدس نماز خواهند خواند.

محسن رضایی فرمانده پیشین سپاه پاسداران در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در خصوص انتخابات پارلمانی عراق و تاثیر آن بر تحولات منطقه، گفت: انتخابات در عراق فضای جدیدی بعد از استبداد رژیم بعث به وجود آورده و این دموکراسی جوان باید مراحل مختلف را طی کند. من از همه جناهای سیاسی در عراق می خواهم که بردبار باشند و سعی کنند نهاد مردم سالاری را در عراق حفظ کند تا خدشه ای در مردم سالاری به وجود نیاید.
سرلشکر رضایی در خصوص سخنان مقام معظم رهبری در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب بسیار هوشمندانه دست روی نقطه نهایی گذاشتند که آقای ترامپ می خواست با فشار اقتصادی از دست ملت ایران بگیرد. همه فشارهای ترامپ برای این بود که ایران در آینده هسته ای نباشد اما مقام معظم رهبری با سخنان خود توطئه ترامپ را خنثی کرد.

علاوه بر این سرلشگر فیروزآبادی مشاور نظامی رهبر انقلاب در پاسخ به اینکه آیا نزدیکی اسرائیل و کشورهای عربی خلیج فارس دلایل نظامی و تکمیل دفاع موشکی دارد یا خیر، گفت: نزدیکی رژیم صهیونیستی با کشورهای مرتجع مانند عربستان و امارات بیشتر به خاطر اتحاد استراتژیک است زیرا این کشورها از اسلام ناب و انقلاب اسلامی ایران می‌ترسند. این کشورها همدیگر را پیدا کردند و هنگامی که هر کدام از آنها احساس خطر می‌کنند به یکدیگر پناه می‌برند. ادعاهای توان نظامی‌ که این کشورها مطرح می‌کنند چیزی به جز خوراک تبلیغاتی نیست و مانند کف روی آب است.

به گفته وی، گنبد آهنین یک شوخی بیشتر نیست و توان دفاع موشکی اسرائیل در طول این سال‌ها بارها امتحان شده و موشک‌ها، راکت‌ها و پهبادهای زیادی توانسته‌اند این دفاع موشکی را بشکنند.

وی تصریح کرد: تاکنون بارها از سوریه و لبنان از طریق هوا وارد حریم هوایی اسرائیل شده‌اند و این گنبد نتوانسته کاری کند. در واقع گنبد آهنین به آن معنا وجود ندارد بلکه یک حوزه رسانه‌ای برای مردم اسرائیل است زیرا آنها بیشتر اهل فرار هستند و با این جنجال‌های رسانه‌ای دولتمردان اسرائیل می‌خواهند به مردم خود قوت قلب بدهند.

فیروزآبادی ادامه داد: در خلیج فارس نیز گنبد آهنین واقعی متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و این امر بارها ثابت شده است اینکه آمریکا بیاید چهارتا موشک پاتریوت در نقاط مختلف کشورهای حاشیه خلیج فارس آن هم بدون اطلاع دولتمردان نصب کند و مدیریت آنها را نیز خودش به عهده داشته باشد به آن دفاع موشکی یا گنبد آهنین نمی‌گویند. موشک‌های پاتریوت نیز امتحان خود را پس داده است و نشان داده در برابر موشک قدرت دفاعی دارد اما نمی‌تواند حریف موشک‌ها شود.

فیروزآبادی در پایان تصریح کرد: آمریکا فقط هزینه بر روی دست کشورهایی مانند عربستان و امارات می‌گذارد و ثروت ملی آنها را به یغما می‌برد بدون آنکه کارکرد مثبتی برای آنان داشته باشد.

همچنین سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه راهپیمایی روز با بیان اینکه روز قدس روز روز حیات اسلام در مقابل رژیم کودک کشی است که به اخلاقیات پایبند نیست و اصول اخلاقی را قبول ندارد، گفت: از روز اول نطفه این رژیم خراب، با دخالت مستکبران بوجود آمد و امروز هم شاهدیم کماکان جنایات این رژیم ادامه دارد اما به یُمن انقلاب اسلامی با صحنه‌ای مواجه شدند که موجب شکست آنها می شود.
به گفته وی آرمان همه ما و ملت های آزادی خواه جهان نابودی رژیم صهیونیستی است.

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران نیز درباره مطرح شدن برخی سخنان پیرامون توان موشکی کشور گفت: کسانی که در قدرت دفاعی موشکی و امنیت کشور هم صدا با غرب هستند یا فهم ندارند یا اینکه در جبهه آنها هستند.

وی درباره اقدام آمریکا برای انتقال سفارت خود به قدس اشغالی گفت: این اقدام نشان دهنده وحشت آنها است، آمریکا همه جبهه ها را یکی بعد از دیگری از دست داده اند با این کارهای سمبلیک می خواهند یک امیدی به جبهه کفر بدهند اما نتیجه نمی دهد. بهترین اقدام مسلمانان در این زمان حفظ اتحاد و وحدت است که اگر این اتفاق رخ بدهد مطمئن باشید رژیم صهیونیستی نابود خواهد شد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 782176

برچسب‌ها