۰ نفر
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
خودسرهایی که دست کمی از منافقین ندارند

مهدی دواتگری

بداخلاقی‎هایی که برخی در راهپیمایی قدس نسبت به علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی روا داشتند با هیچ منطقی قابل توجیه نیست. در کشور ما دموکراسی حاکم است. رهبرمعظم انقلاب در رأس نظام سیاست های کلی را تعیین و ابلاغ می کنند. مصوبات مجلس نیز زمانی قانون می شود که شورای نگهبان از نظر موازین شرع و قانون اساسی آنها را مورد تأیید قرار دهد.

در مجلس نهم که عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بودم از نزدیک در جریان اخبار مذاکرات هسته ای قرار داشتم. سیاست های کلی مذاکرات را رهبر معظم انقلاب تعیین کردند و دیپلمات ها دائما با تهران مشورت می کردند، حتی مذاکرات را نیمه تمام می گذاشتند، به تهران بر می گشتند و پس از اخذ نظرات مسئولان عالی رتبه کشور می رفتند و گفتگوها را ادامه می دادند.

نهایتا برجام در مجلس نهم مورد رسیدگی قرار گرفت و مطمئنا اگر مغایر سیاستهای کلی ابلاغی مقام معظم رهبری، شرع و قانون اساسی بود، به تأیید شورای نگهبان نمی رسید. وقتی مذاکرات هسته ای به نتیجه رسید، برخی سعی کردند آن را به نفع خود مصادره کنند اما امروز خودشان را کنار می کشند و حتی خود را مقابل برجام قرار می دهند که جای تعجب دارد.

متأسفانه افرادی که هیچ گونه اطلاعاتی ندارند، بدون منطق اظهارنظر می کنند و گاهی صحبت های آنها محل توجه برخی در جامعه -که قدرت تجزیه و تحلیل و تشخیص صحت و سقم مسائل را ندارند- قرار می گیرد و این جمع همان اظهارات بی مبنا را برای اعمال خود ملاک و معیار می گیرند و کارهای خودسرانه ای می کنند.

نظام اسلامی ساختار تعریف شده ای دارد، اقدامات خودسرانه هیچ جایگاه شرعی، قانونی و سیاسی ندارد. سالها پیش منافقین به جای تطبیق خود با دموکراسی، اسلحه دست گرفتند و مقابل نظام ایستادند چون منطق نداشتند. این روزها نیز افراد خودسر و بدون منطق وحدت ملی را خدشه دار می کنند. کسانی که منطق ندارند و براساس اغراض سیاسی، باج گیری یا تحت تأثیر هدایت مغرضان نظام دست به کارهایی می زنند که نتیجه اش خدشه دار کردن وحدت ملی است، دست کمی از منافقین ندارند و نمی توانند ادعای همراهی با نظام داشته باشند.

22 بهمن و روز قدس منشأ وحدت ملی و وحدت برای جهان اسلام است، در این روزها باید شکوه حضور مردم به رخ جهانیان کشیده شود اما حرکت خودسرانه خفیف، عظمت شکوه حضور مردم را تحت شعاع قرار داد.

*عضو کمیته حقیقت یاب مجلس نهم در بررسی حادثه 22 بهمن قم که به رئیس مجلس اهانت شد

27214

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 782694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    8 23
    خیلی سخته هر کسی رو هر قدر هم بد باشه با جنایتکارانی مثل منافقین مفایسه کرد
  • بی نام AT ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    14 1
    وقتی یکی به نعل یکی به میخ میزنند خوب ملت گمراه هستند گمراهتر میشن
  • بی نام A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
    25 4
    بنویسید خودسر. می‌خوانیم آتش به اختیار