دستور ویژه رئیس جمهور برای افزایش سهم حق آبه کردستان/ افتتاح ۷۳ پروژه هفته جهاد کشاورزی در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: با رایزنی های استاندار کردستان و دستور ویژه رئیس جمهور 100 هزار هکتار به اراضی آبی استان اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، خالد جعفری در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: در این هفته ۷۳ پروژه با ۴۱ میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان اعتبار در کردستان مورد بهرخ برداری قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: این طرح‌ها و پروژه‌ها به طور مستقیم برای ۳۲۲ نفر و غیرمستقیم یک هزار و ۱۶۷ شغل ایجاد کرده است.

وی گفت: 500 هزار قطعه مرغ و سایر ماکیان در استان کردستان وجود دارد که مرغ بومی نیز در سطوح مختلف در روستاهای استان پرورش می‌یابند.

جعفری اذعان داشت: استان کردستان در صنعت مرغداری رتبه اول در بین 8 استان غرب کشور دارد و با توجه به این جایگاه، نیاز به کارهای جدی در بحث ترویج و نگاه ویژه به این بخش را افزایش می‌دهد.

وی در پاسخ به سوال خبرآنلاین و با اشاره به نیاز استان برای افزایش اراضی آبی بیان داشت: با پیگیری های استاندار کردستان و دستور ویژه رئیس جمهور 100 هزار هکتار به اراضی آبی استان اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در طرح رودخانه های مرزی نیز سهم قابل توجهی به کردستان اختصاص یافته و امید داریم در چشم اندازی روشن شاهد رسیدن به سطح مطلوب باشیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 782983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =