مدیرعامل انتشارات رود معتقد است که با نگاه همه جانبه به تمامی زوایای بازار کتاب می توان تصمیم درستی برای حل معضل رکود این بازار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وضعیت بازار کتاب پس از نمایشگاه همواره یکی از نگرانی‌ها و چالش‌هایی است که کتابفروشان و ناشران با آن روبه رو هستند، زیرا که به یک باره با پایان نمایشگاه کتاب رکودی تقریبا مطلق بازار را فراگرفته و تا پایان شهریور دست از گریبان این حوزه بر نمی‌دارد.

مسئله‌ای که هنوز راهکار مناسبی از سوی مسئولان و فعالان حوزه نشر برایش پیدا نشده است. با این حال ناشران بهترین گزینه برای ارائه راهکار حل این رکود همیشگی هستند زیرا که از نزدیک با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

محمد زارع مدیرعامل انتشارات رود درباره راهکار مناسب برای حل معضل رکود بازار کتاب به خبرآنلاین گفت: «مسئله اینجاست که ما برای حل این مشکل تنها روی یک عامل تمرکز می کنیم و برای حل آن اقدام می کنیم، در حالیکه این مسئله ریشه ای گسترده در تمام مسایل اجتماعی ما دارد. ارائه یک پاسخ گروهی با بررسی همه جوانب بهترین راه حل ممکنی است که می تواند تا حدودی این مشکل را مرتفع کند.»

او ادامه داد: «نقش رسانه هایی مانند صداوسیما را هم نباید نادیده گرفت، این رسانه می تواند با ساخت و تولید برنامه های کارشناسی شده نقش بسیار موثری در رونق بازار کتاب در ایران داشته باشد و کمی اوضاع موجود را بهبود ببخشد.»

زارع با اشاره به وضعیت تبلیغات بازار کتاب، توضیح داد: «نکته دیگری که تاثیرگذار است مقوله تبلیغات است، بازار کتاب در عرصه تبلیغ ضعیف است و نمی تواند آنطور که باید کتاب هایی که تازه منتشر شده را به همگان معرفی کند، این ضعف هم ناشی از مشکلات اقتصادی و وضعیت مالی نه چندان مساعد بازار نشر است.»

مدیر انتشارات رود افزود: «به نظرم باید سوبسیدی برای تبلیغات خوب و درخور به بازار کتاب تعلق بگیرد تا ناشران و کتابفروشان بتوانند آثار تازه را به خوبی به مردم معرفی کرده و اطلاع رسانی کنند. شاید یکی از دلایل رکود بازار را همین مسئله دانست، زیرا اکثر مردم از آثار خوبی که منتشر می شوند اطلاع نداشته و به همین دلیل به دنبال خرید کتاب نمی آیند.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =