۰ نفر
۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷

ایسنا نوشت: رسانه رسمی کره شمالی گزارش دادند: رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری چین در دومین نشست درباره برنامه‌هایی به منظور تقویت همکاری‌های استراتژیک و تاکتیکی میان این دو کشور مذاکره کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این نشست میان کیم جون اون، رهبر کره شمالی و شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین در دومین و آخرین روز سفر کیم جونگ اون به پکن صورت گرفت؛ سفری که در جریان آن رهبر کره شمالی، رئیس جمهوری چین را از نشست‌ اخیرش با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سنگاپور مطلع ساخت.

خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA در گزارشی گفت: رهبران کره شمالی و چین درباره وضعیت کنونی و جدید شبه جزیره کره نظرات جدی خود را به اشتراک گذاشتند.

به گزارش رسانه دولتی کره شمالی، روز سه‌شنبه کیم جون اون و شی جینپینگ پس از مذاکره در خصوص نتیجه نشست سنگاپور به درک متقابلی درباره خلع تسلیحات اتمی شبه جزیره کره دست یافتند.

خبرگزاری KCNA گفت: کیم جون اون روز چهارشنبه از یک موسسه کشاورزی که توسط آکادمی علوم کشاورزی چین اداره می‌شود بازدید کرده و پس از آن با شی جینپینگ ملاقات کرد.

به گفته این خبرگزاری، رهبر کره شمالی همچنین پیش از ترک پکن و بازگشت به پیونگ یانگ در عصر چهارشنبه از یک مرکز کنترل ترافیک در چین دیدن کرد. این بازدیدها از این دو مکان توسط رسانه‌های چینی نیز گزارش شده‌اند.

روزنامه رسمی چین امروز پنج‌شنبه در مقاله‌ای گفت: روابط میان کره شمالی و چین انرژی تازه‌ای گرفته و بازدیدهای کیم جون اون از مراکز کشاورزی و کنترل ترافیک بیانگر این مساله است که اقتصاد برای او در اولویت قرار دارد.

در این مقاله آمده است، مذاکرات اخیر کیم جونگ اون با شی جینپینگ به رهبر کره شمالی این اطمینان را می‌دهد که چین در حالی که پیونگ یانگ تمرکز خود را به توسعه اقتصادی معطوف می‌کند در کنار این کشور ایستاده است.

 

2352311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =