ایسنا نوشت: یک عضو هیات رئیسه مجلس از ارائه برنامه اقتصادی دولت در کارگروه مشترک سران قوا خبر داد و تاکید کرد: اقلام استراتژیک برای ۲ سال آینده تامین شده است.

محمدعلی وکیلی در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه غیر علنی امروز کلیات مسائل جاری کشور توسط معاون اول رئیس جمهور تشریح شد، در این جلسه گفته شد که برای اقشار آسیب پذیر پیش‌بینی‌هایی می‌شود و تاکید شد که نباید اقشار آسیب پذیر در نوسانات فعلی آسیبی را متحمل شوند، همچنین مشخص شد که خوشبختانه اقلام استراتژیک برای ۲ سال آینده به وفور تامین شده و نگرانی در خصوص مایحتاج عمومی وجود ندارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: برای مدیریت نابسامانی‌هایی که در حوزه ارز و بقیه بازارهایی که وجود دارد، مقرر شد تا دولت برنامه تفصیلی خود را در بخش‌های مختلف، به کارگروه مشترکی که با دستور مقام معظم رهبری با محوریت سران سه قوه تشکیل شده، جهت بررسی ارائه کند و در صورت نیاز قانونگذاری انجام شود. در واقع مقرر شد تا دولت در بخش‌های مختلف، در کارگروه مشترکی که با دستور مقام معظم رهبری با محوریت سران سه قوه تشکیل شده، برنامه تفصیلی دولت ارائه و بررسی شده و در صورت نیاز قانونگذاری انجام شود.

وکیلی تصریح کرد: بخشی از دلایل به وجود آمدن وضعیت فعلی، انتظارات است که ذیل بحث روانی قرار می‌گیرد و بخشی نیز محدودیت‌های منابع است، ولی به هر حال دولت باید اولویت‌های خود را به گونه‌ای تعریف کند که هیچ اولویتی از مردم در بخش ارز باقی نماند.

این عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه بحث حضور رئیس جمهور در مجلس مطرح نشده، گفت: قرار بود که سه‌شنبه هفته جاری وزرای مربوطه در مجلس حضور یابند ولی با حضور جهانگیری و وزرای مربوطه نیازی به حضور وزرا در آن جلسه نیست اما اگر لازم شد که با حضور رئیس جمهور جلسه‌ای تشکیل شود، به صورت طبیعی هیات رئیسه مجلس در زمان مقتضی تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد.

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 785726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۳
    1 0
    نمیدونم چرا وقتی مسئولین میگن نگرانی نداشته باشید ، من بیشتر نگران میشم.