ایرنا نوشت: وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه جنگ اقتصادی و ایران ستیزی، شرکت مسافرتی و گردشگری ماهان را که در مالزی فعالیت دارد، تحریم کرد.

در اطلاعیه دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری که روز دوشنبه منتشر شد، این شرکت در راستای مقررات تحریم مالی ایران، در فهرست تحریم های ثانویه آمریکا قرار گرفته است.

در بیانیه اوفک شرکت گردشگری و مسافرتی ماهان نماینده فروش هواپیمایی ماهان تعریف شده و با توجه به آنچه که ادعا کرده اند چون هواپیمایی ماهان با تروریسم بین المللی ارتباط دارند از این رو دستور العمل اجرایی مربوط به ضد تروریسمی شامل آن می شود.
به موجب این دستور العمل تمام اموال و منافع احتمالی این شرکت در آمریکا مسدود خواهد شد.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در این باره اظهار نظر کرده است که خطوط هواپیمایی ماهان از فعالیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمایت از تروریسم در خاورمیانه حمایت می کند و به طور منظم برای حمایت از رژیم اسد و تحویل سلاح، جنگجویان خارجی و نیروهای ایرانی که خشونت و ناآرامی را در سراسر منطقه گسترش می دهند، پرواز داشته است.

وی با این ادعا که برای آمریکا نقش مرگبار هواپیمایی ماهان بسیار واضح است، ادامه داد: اقدام ما در برابر یک شرکت مستقل که خدمات عمومی فروش نمایندگی ماهان را بر عهده دارد، روشن است که آنها باید فورا تمام روابط را قطع و از این خطوط هوایی فاصله بگیرند.

وزیر خزانه داری آمریکا همچنین به شرکت هایی که به هواپیماهای ماهان سرویس می دهند یا پروازهای ورودی و خروجی آن را در فرودگاه های اروپا، خاورمیانه و آسیا تسهیل می کنند هشدار داده است که این کار می تواند برای آنها خطرمالی بزرگی دربر داشته باشد.

شرکت هواپیمایی ماهان از اکتبر 2011 با اتهام ساختگی تامین مالی، مواد و یا فناوری برای سپاه قدس ایران به دلیل حمایت از حزب الله لبنان که آمریکایی ها آن را گروه تروریستی می نامند، تحت تحریم قرار گرفته است.

خزانه داری آمریکا شرکت مسافرتی و گردشگری ماهان در کوالالامپور را که به مدت هشت سال با ماهان برای فروش و رزرو بلیط فعالیت داشته است، تنها به دلیل سرویس دهی به این شرکت هواپیمایی تحریم کرده است.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا که از زمان روی کار آمدن ترامپ به اتاق جنگ علیه ایران تبدیل شده است، مدعی شده است که این اقدام نشان دهنده تعهد جدی آمریکا در مبارزه با تروریسم است.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 788880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شمس تبریزی A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    0 0
    هواپیمایی العال را هم تحریم کن چون تروریستهای موساد را جابجا میکنه
  • کریم A1 ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
    0 0
    فیل هوا کرد