ایسنا نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا ضمن انتقاد از دموکرات‌ها و جهان‌گرایان که "سعادت و بهروزی جهان را به سعادت و رفاه آمریکا ترجیح می‌دهند"، خودش را یک "ناسیونالیست" دانست.

به گزارش پایگاه هیل، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان یک سخنرانی انتخاباتی تند و خشن در هوستون به طرفدارانش هشدار داد که "دموکرات‌ها قصد دارند قدرت نفوذ و تاثیرگذاری را به جهان‌گرایان (گلوبالیست‌ها) که تشنه قدرت و فاسد هستند، بازگردانند."

 

ترامپ

ترامپ گفت: می‌دانید یک جهان‌گرا کیست؟ یک جهان‌گرا فردی است که می‌خواهد جهان در سعادت و بهروزی کامل باشد و حقیقتا اهمیت چندانی به کشور ما نمی‌دهد و باید به شما بگویم که ما نمی‌توانیم چنین چیزی را در راس قدرت کشورمان داشته باشیم.

وی افزود: جهان‌گرایان یک واژه دارند و به شدت از آن استفاده می‌کنند که قدیمی شده است که این واژه ناسیونالیست (ملی‌گرا) نام دارد اما به شما بگویم که ما قرار نیست از واژه قدیمی آنها استفاده کنیم چراکه در حقیقت ناسیونالیست واقعی من هستم.

جمعیت حاضر در جریان این سخنرانی در واکنش به اظهارات ترامپ شروع به سر دادن شعار "USA" کردند.


سخنرانی روز جمعه نخستین سخنرانی بود که در جریان آن ترامپ صریحا خودش را یک ناسیونالیست توصیف کرد؛ برچسبی که انتقادات و نگرانی‌های بسیاری را از جانب برخی قانون‌گذاران آمریکایی و خارجی به همراه داشته است.

جو بایدن، معاون اول رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جریان انتقاداتش از ترامپ بارها به ظهور "ناسیونالیسم ساختگی و جعلی" اشاره کرده است.

جان مک‌کین، سناتور فقید جمهوری‌خواه از ایالت آریزونا نیز در یکی از سخنرانی‌هایش در سال 2017 میلادی در مرکز ملی قانون اساسی اظهارات مشابهی را مطرح کرده بود و در جریان آن سخنرانی انتقاد کرده بود که آمریکا به خاطر ناسیونالیسم ساختگی خام و جعلی از نقش رهبری خود در جهان چشم‌پوشی می‌کند.

ترامپ بارها تمایل خود را برای اولویت قرار دادن "اول  آمریکا" در مقابل ائتلاف‌های جهانی از جمله ناتو و سازمان ملل ابراز کرده و اخیرا تهدید کرد که کمک به کشورهای آمریکای مرکزی را قطع می‌کند چراکه به گفته ترامپ "آنها هیچ چیزی برای ما نداشته‌اند".

لفاظی‌های ترامپ منجر به افزایش نگرانی در بین رهبران جهان شده که می‌ترسند آمریکا از نقش خود در عرصه جهانی عقب‌نشینی کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =