مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان نیز در مانور مشترک پلیس، دستگاه‌های خدمت‌رسان و امدادی استان گفت: چهار مرکز مکانیزه معاینه فنی خودروهای سنگین و 170 دستگاه امداد فنی خودرو در قالب چهار شرکت در طرح نوروزی 97 استان لرستان فعالیت خواهند داشت که کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر عملکرد آنها نظارت می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، عباس شرفی با بیان اینکه مدیریت سرعت یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش تصادفات است، گفت: ۴۲ دوربین ثبت تخلف سرعت موجود در راه‌های استان و ۷۰ دوربین سیار با نظارت پلیس راه در ایام طرح نوروزی عملکرد وسایل نقلیه را رصد می‌کنند.

شرفی گفت: با توجه به اینکه استان لرستان در کریدور شمال-جنوب کشور واقع گردیده و از استان‌های معین راهیان نور محسوب می‌گردد علاوه براینکه نظارت بر ایمنی ناوگان اتوبوسی با کیفیت برای جابجایی راهیان نور استان انجام خواهد شد برنامه‌ریزی جهت تامین اتوبوس جایگزین برای اتوبوس‌های در راه مانده در تمام شهرستان‌های استان صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان اظهار کرد: ناوگان اتوبوسی استان با بهره‌گیری از ۲۴۶ دستگاه اتوبوس با عمر متوسط ۶ سال و افزایش ۱۵درصدی تعداد نسبت به سال گذشته یکی از بهترین و‌ جوان‌ترین ناوگان اتوبوسی کشور است که کار جابجایی مسافرین نوروزی را برعهده خواهد داشت.

شرفی گفت: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان آماده ارائه خدمات مختلف از جمله درخواست امداد خودرو، گزارش وضعیت راه‌ها ، وضعیت آب و هوا به کاربران جاده ای است.

وی تصریح کرد: محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی محورهای استان به همه صنوف حمل و نقل ابلاغ و اجرا خواهد شد و با همکاری پلیس راه و فرمانداری‌های استان، هماهنگی برای در اختیار قرار گرفتن ۲۲۰ دستگاه خودروی اداری جهت اجرای گشت کنترل نامحسوس پلیس راه استان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خواستار اهتمام جدی مجموعه پلیس راه در اعمال مدیریت سرعت و برخورد جدی با متخلفین شد و گفت: برخورد قاطعانه پلیس در اعمال قانون نقش مهمی در تحقق هدف کاهش تصادفات دارد.

شرفی گفت: نصب بیش از ۱۰هزار آشکارساز پایه گاردریل و نیوجرسی در طول راه‌های استان، پخش ۱۷۸ هزار تُن آسفالت در طول ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، شریانی و فرعی، نصب ۵ هزار متر گاردریل و ۲ هزار متر نیوجرسی، اجرای خط کشی به میزان ۵۹۹ کیلومتر در راه‌های اصلی و ۴۴۶ کیلومتر در راه‌های روستایی گوشه‌هایی از اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سال جاری با هدف کاهش تصادفات می‌باشد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این بیش از ۴۵ هزار عدد انواع تابلو و علائم اطلاعاتی، اخطاری، انتظامی، ایمنی و آشکارساز در طول راه‌های لرستان نصب شده، یکهزار و 200کیلومتر از حریم راه‌های استان پاکسازی و تسطیح، 480کیلومتر شیب شیروانی اصلاح گردیده، ۷۰۰ کیلومتر خط کشی و ۸۵۰ کیلومتر شانه‌سازی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در ادامه گفت: تعمیر و مرمت ۱۴۰ دستگاه پل، لایروبی و اصلاح قنوها به‌طول ۲۰۰ کیلومتر، رفع ۱۰ نقطه مستعد حادثه، اصلاح هندسی ۱۵ نقطه پرتصادف، نگهداری و به‌روزرسانی روشنایی‌های موجود و آغاز عملیات احداث روشنایی در تقاطع‌های بدرآباد، تقاطع پل یاس محور دورود-ازنا، سه راهی خُمه بالا در محور شول‌آباد، تقاطع چمن سلطان و ورودی کوهدشت که پیشرفت فیزیکی بین ۳۵ تا ۱۰۰ درصد دارند بخش دیگری از عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در سال جاری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۲ دستگاه ترددشمار و ۱۹ سامانه نظارت تصویری در جاده‌های استان فعال است، گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه بیش از ۱۰۳ میلیون وسیله نقلیه در جاده‌های استان تردد کرده که با افزایش ۳۲ درصدی نسبت به ۱۱ماهه سال گذشته روبرو گردیده است.

شرفی گفت: بیش‌ترین تردد 11ماهه امسال در محور چالان‌چولان- دورود و کم‌ترین تردد در محور بیرانشهر- بروجرد به ثبت رسیده است سرعت متوسط نیز در محورهای استان از ۸۱ کیلومتر در ساعت در سال گذشته به ۷۶ کیلومتر در ساعت در سال جاری کاهش یافته است.

وی از احداث ۲ دستگاه پل عابر پیاده در محورهای استان خبر داد و گفت: در سال جاری پاسگاه پلیس راه شهرستان الیگودرز و ساختمان مرکز پایش تصویری پلیس راه استان نیز افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 763323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =